Det största tabut

Mer
4 år 5 månader sedan #1206625 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Det största tabut
Längesedan jag seriöst övervägt. Men leker med tanken ibland. Men inte nu.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206654 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det största tabut
En svordom som man kan få en kniv i ryggen vågar inte säga vad och på det språket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1206657 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det största tabut
För tre år sedan var jag inlagd ett tag pga självmordsplaner. Några månader tidigare hade min dåvarande pojkvän dött i suicid. Ytterligare några månader innan han dog, hade jag drömt att jag skulle dö den 28/10 2016.

Jag tycker inte att det är egoistiskt att ta sitt liv, som en del tycker... Suicid är en psykologisk olycka. Vid självmordstankar eller planer fungerar en inte som vanligt, utan allt känns hopplöst och ibland tror den självmordsbenägna att nära och kära skulle ha ett bättre liv utan denne. Tragiskt!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1206678 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Jag är svårt sjuk (rökning o spånken) och vill ICKE tyna bort i en sjukhussäng.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1206690 av Clean
Svar från Clean i ämnet Det största tabut
Fantasio... Hur då svårt sjuk? Lungcancer? Det har jag svårt att tro?? Det går fort då. Då skulle du inte kunna sitta här och skriva!
Det är risker vi alla rökare lever med. Boka in en tid med läkare att du vill sluta röka och hur du får bästa möjliga hjälpen. Du och jag kan sluta samtidigt och peppa varann. Zyban eller champix finns på recept. När jag fick zyban höll jag uppe i hela sex år. Började röka pga ett tungt personligt problem. Vi kan starta en tråd och se hur många vill sluta röka? Peppa varandra!!

Och alla härinne är svårt sjuka pga psykoser, men alla lider i det ensamma. Vi har lärt oss i samhället att man inte pratar om hur svår vår sjukdom är och hur är det! För man inte vill va till belastning eller chocka människor.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206719 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det största tabut
Senast jag hade självmordstankar bodde jag pDe på landet och mådde orm. De hade gått så långt att jag även hade plan och metod för att ta livet av mig. Men av en tillfällighet ringde min terapeut och jag berättade för henne om mina planer. Hon ringde då till mobila teamet som snabbt kom ut till mig. De ville ta mig med till sjukhuset men jag kunde inte åka ifrån mina katter, så de åkte. Men mina idéer blev mindre påträngande efter det här.