Skammen med att va sjukskriven!

Mer
4 år 4 månader sedan #1211098 av Geta
Ja, när man får börja ta sovmorgnar, kan man inte sluta med det. Jag skäms mest för att jag låtsades vara frisk i många år och jobbade. Men det har hjälpt upp pensionen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211099 av Clean
Jag går upp oftast mellan fem till sju på morgonen! Nej det är ingenting att skämmas för att man spelade frisk. Vem vill vara börda och belastning pga sin sjukdom. Särskilt på en arbetsplats!
Mer
4 år 4 månader sedan #1211139 av Admin1

Slyngelsnubben skrev: Det är väll inte ngns business vad man lever på brukar ljuga om att jag jobbar. Svårt dock att leva på detta skitbidraget, när genomsnittslönen ligger på 30k går ju inte att röka eller dricka ngn alkohol, kan inte ens gå ut och ta en öl. Varför har vi det så jävla bra för att vi inte jobbar? Inte fan har jag valt denna skiten, kvittar om de hade erbjudit mig detta och jag kunde jobba hade jag gått ut och jobbat. Jävla skitsamhälle.

På vissa ställen har psykiatrin IPS-modellen. De ordnar ett jobb åt en och sedan får man hjälp att klara av jobbet. 60 % kan jobba efter sådan hjälp.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211166 av krokus
Admin1,
Kan 60% arbeta heltid, eller menas arbeta deltid eller heltid?
Mer
4 år 4 månader sedan #1211176 av Nissegossen
tråkigt att jobba, när man väl ligger på soffan och har det är det bättre att vara hemma än ett monotont jobb med alla måsten den som väljer sofflocket lägger dit en madrass ovanpå och slipper att göra mer än absolut nödvändigt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1211399 av Admin1
Jag tror att som arbete räknas minst halvtid.