Insändaren i Metro

Mer
19 år 6 månader sedan #5122 av vimsan
Ville säga att det var mkt bra...d jag läste i Metros insändarspalt häromdagen..
Insändaren var undertecknad Viska..
vem d var vet j inte... :rolleyes:
men en protest mot drevet som gick igång igen mot"psykiskt sjuka" IGEN
Mer
19 år 6 månader sedan #5128 av anna
Svar från anna i ämnet Insändaren i Metro
kommer du ihåg vilken dag var det? eller vilken upplaga.
jag skulle vilja läsa det på nätet. (<!-- w --> www.metro.se <!-- w -->)
Mer
19 år 6 månader sedan #5130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Insändaren i Metro
Bra Vimsan att du såg den! Jag har hittat den på Metros hemsida för de har tidningen, som pdf-fil där. Jag har inte skrivit den, men jag tycker ändå den är väldigt bra. Så här löd den:

Schizofrena måste kämpa mot människors okunskap

I samband med flera av de så kallade vansinnesdåden har röster höjts med krav på hårdare tag mot psykiskt sjuka. Jag tror att mycket skulle förbättras om man stället förbättrade informationen till allmänheten. De flesta vet inte ens vad schizofreni innebär, trots att nästan 1 procent av Sveriges befolkning någon gång att drabbas av schizofreni under sin livstid. Som det ser ut nu måste personer med schizofreni bekämpa det helvete som pågår i deras huvud samtidigt som de måste försöka tackla omgivningens fördomar och okunskap. Schizofreni är en psykossjukdom som inte innebär att man har en tudelad personlighet.

VISKA

www3.metro.se/content/acrobat/st ... _Metro.pdf
Mer
19 år 6 månader sedan #5138 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Insändaren i Metro
jaha, jag trodde det var du, Admin1 som skrivit den!
Tack iallafall till vem det nu var som skrev den. KÄnde mig stolt över viska!
Mer
19 år 6 månader sedan #5142 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Insändaren i Metro
Nej, det var inte jag som skrev den. Jag hittade just ett stavfel i insändaren, som förmodligen uppstod när jag kopierade texten. era skulle vara flera. Jag har just ändrat det.