Är jag frisk nu?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 7 månader sedan #245693 av Fantasio
Jag har inte varit inlagd på ett år och tror inte att jag kommer att trilla dit igen. Känner mig stabil på mina 600 mg Leponex. Sänkte från 700 för några månader sedan. Har inga symptom och är således sugen på att sänka dosen ytterliggare.

Vad tror ni, är det realistiskt att minska dosen och fortfarande må bra? Ni som också är utan symptom: Vilken dos tar ni? Hur länge har ni mått bra?
Mer
14 år 7 månader sedan #245699 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Är jag frisk nu?
Fantasio nu tycker jag du är för snabb på det. Det är bra du vill sänka dosen, det vill jag också göra, men ge det mer tid. Ligg på dina 600mg leponex i ett år. Mår du bra då så är det värt att prova sänkning. Det är vad jag tycker .... Hur länge har du legat på 600mg?

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 7 månader sedan #245718 av w200i
Svar från w200i i ämnet Är jag frisk nu?
Jag är ingen expert på psykotiska symptom, men jag tror att du har haft lite symptom alla fall i gränslandet. Jag skulle absolut rekommendera att du står kvar på samma dos länge till, eller med en ekvivalent dos av annan medicin!

Har du besvärande biverkningar?
Mer
14 år 7 månader sedan #245806 av mopa
Svar från mopa i ämnet Är jag frisk nu?
Jag tror inte det är nån bra idee att sänka mer. Men om du absolut vill, så ta det väldit långsamt. Minska med 25mg åt gången. Känn efter hur du mår under sänkningen.
Mer
14 år 7 månader sedan #245807 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag frisk nu?
Jag tycker att du skall ligga kvar på dosen, som du har därför att du har ju ganska nyligen haft symptom. Det är för riskfyllt för dig att sänka dosen. Om man inte haft symptom på ett par år tycker jag att man kan sänka dosen. Det är få med schizofreni och kanske 10 %, som kan sluta med antipsykotika.