Känner ni er återhämtade?

Mer
5 år 1 månad sedan #1137692 av Nissegossen
Jag är ju vansinnig sedan gammalt, men kan inte skilja på Gud och sjukdom, jag kallar den Jesus sjukan, ve den som säger han är/var sjuk då hamnar den i det Brinnande Gehenna en soptipp med eld som aldrig slocknar.

Precis som Jesus har jag blivit hårt ansatt av Åk- lagaren, men Jesus är den ende att ha tagit ur situationen han är den ende som själv klarat det. Det korset hänger jag fortfarande i och är troligen ansatt tills jag ger upp andan

Så, inte återhämtad jag har fortfarande tecken på det som vetenskapen kallar sjukdom, men det är en helt andlig fråga om ni frågar mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137693 av Amandara
Den inre kompassen utvecklas av livet självt, steg man tar, saker som händer, hur man hanterar....hur andra ter sig...Hur de gör.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137697 av sodergardfia
Ja, jag känner mig återhämtad, även om spöken av psykossymtom fladdrar förbi ofta, särskilt när jag har pms. Men jag räknar det som att jag är frisk just nu. Eller snarare att jag inte är sjuk för närvarande. Det är nog som för diabetiker som tar insulin.
Nästa vecka ska jag börja med den långa processen att trappa ut olanzapin. Jag är lite kluven. Dels ser jag fram emot att kanske bli lite piggare o kanske klara bättre att gå ner i vikt o hålla vikten när det är läge för det. Men dels är jag rädd för att mina symtom skall komma tillbaka. Men jag är också nyfiken att se om jag har symtom över huvud taget , kanske är det ett passerat kapitel i min hjärnas historia?
Vi får se.
Då och då dyker ord eller halva ord upp i hjärnan. Spöken av symtom. Beror nog på att jag förmodligen har eller kommer få pms nu. För då blir hjärnan konstig.
Men just nu hänger allt i luften o håller andan!
Mer
5 år 1 månad sedan #1137738 av hyperaktiv
Jag känner mig helt återhämtad från psykosen.

Nu lider jag dessvärre av andra problem - som panikångestattacker och extremt adrenalina/dopamin påslag.
Men med bra vård av psykolog har jag lärt mig hantera problemen! Det gäller att ha tålamod och lära mig själv att landa lite när det värsta kommer, vilket jag lärt mig :-)
Mer
5 år 1 månad sedan #1137762 av Nissegossen
OK, Bra med en uppdatering, välkommen tillbaka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137913 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känner ni er återhämtade?
Cosmos,
Om du inte får något gjort hemma försök med boendestöd eller att städa 10 minuter per dag.