ATT ÅTERHÄMTA SIG VÄGEN TILL ETT LIV

Mer
19 år 6 månader sedan #5170 av Admin1

PSR skrev: Jag hade utbildning och jobb redan innan jag blev sjuk. Min första universitetsutbildning och yrke gick dessvärre upp i rök på grund av min sjukdom. Nu har jag en ny utbildning och ett annat yrke. Tre kurser kvar tills jag får ut min tredje masters degree.


Väldigt starkt av dig med nästan tre masters utbildningar! Det är inte många som har det och framförallt inte med schizofreni. Du måste ha en väldigt hög kognitiv funktionsförmåga. Gratulerar!
Mer
19 år 6 månader sedan #5177 av Isa-Alise
Mer
19 år 6 månader sedan #5185 av tryskey
jag återhämtar mig bra just nu. Har kvar min heltidspension, men har börjat ha mer och mer föredrag (om mina diagnoser och mina år på psyket) och märker att jag orkar mer och mer. Kommer kanske snart att gå ner i halvtid.
Pluggar halvtid på komvux för att få en gymnasiekompetens, och det går mycket bra. Får nästan bara MVG:n, faktiskt.
Jag är tröttare än andra, orkar inte lika mycket speciellt på den sociala biten. Lite av en enstöring, blir oerhört utmattad av att umgås med andra.
Förstår inte vissa sociala koder, men är bra på att "fejka" så ingen märker det så mycket.
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5188 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet angående återhämtning
Jag känner det som om jag återhämtat mig från schizofrenin i varje fall. nu har jag dock dissacosiativa symptom en gång i veckan av gammal vana. men jag deltar i skapande aktiviteter och har en praktikplats. Så småningom när jag känner mig ännu starkare funderar jag på att hoppa på någon utbildning. kanske någon kul skapande utbildning på någon folkhögskola eller folkuniversitetet. Det känns som om jag är på väg tillbaka nu.
Mer
19 år 6 månader sedan #5189 av Isa-Alise
Mer
19 år 6 månader sedan #5190 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet angående återhämtning
-