Hemlös och LPT...

Mer
15 år 6 månader sedan #157817 av Kärlek
Svar från Kärlek i ämnet Hemlös och LPT...
Kan bara skriva att jag vet hur du har det.
Om du inte får hjälp med lägenhet så kanske du kan få en placering på något HVB eller i familjehem.
Mer
15 år 6 månader sedan #157818 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Hemlös och LPT...
Det sägs ju så fint att ingen ska behöva vara utan bostad här i Sverige...Soc ska definitivt ordna, måste!

Har du ekonomiska problem så kan soc hyra lägenheten och hyresvärden kan till sist överlåta kontraktet till dig om allt fungerar.
Alternativt hyra ut den till dig månad för månad, på det viset ha koll på att allt fungerar.

Kanske fel tänkt då jag inte vet hur du har det, tänkte bara påtala den möjligheten oxå.
Hoppas verkligen att det kan lösa sig!
Mer
15 år 6 månader sedan #158110 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hemlös och LPT...
Det är två här tidigare, som varit utan bostad, men det löste sig för båda. Den ene bodde hos kompisar tills han fick eget boende, medan den andra fick hjälp till ett tillfälligt boende av soc och sedan ordnade de lägenhet åt henne. Ingen här har behövt bo på härbergen eller ligga i trappuppgångar odyl.
Mer
15 år 6 månader sedan #158112 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hemlös och LPT...
Abzu och maktlös...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #158116 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hemlös och LPT...
Så länge man står på LPT kan jag inte tänka mig att
någon tillåts utan sin vilja, att vara hemlös.
Mer
15 år 6 månader sedan #158128 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hemlös och LPT...
Risken finns att de tar till tvång i öppenvård för att få kommunen att ordna ett boende... det sätter press på kommunen på bekostnad av patienten...