Justitiemord

  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160763 av Sebastian-
Justitiemord skapades av Sebastian-
Det hela rör sig om ett gigantiskt justitiemord. Jag har aldrig skadat någon fysiskt i hela mitt liv och har sagt att det vore för omständigt att begå självmord, likväl blir jag tvångsvårdad. Om jag nu vore så psykotisk skulle jag ju inte kunna föra ett logiskt resonemang.

Hur ser en psykos ut egentligen? Kan en psykotisk person föra logiska resonemang?
Mer
15 år 5 månader sedan #160765 av Geta
Svar från Geta i ämnet Justitiemord
Du uttalade hot här på Viska tidigare i år. Kan det vara
därför som du blir tvångsvårdad, att du har uttalat hot?
Mer
15 år 5 månader sedan #160766 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Justitiemord
Psykos är när man tappar verklighetsförankringen helt. Man lever i sin egen lilla värld och den världen är så extremt laddad. Man har vanföreställningar att man kan vara en världsberömd människa, alltså grandiosa vanföreställningar. Paranoida vanföreställningar förekommer, då man tror att alla tittar på en och granskar en negativt. Det där med att tro att man ska skada andra är tvångstankar tror jag. Tvång handlar om "Tänk om jag mördar t.ex".

Du kan nog föra en logisk konversation utifrån din tankevärld, men för en människa som inte är psykotisk så kan han/hon ha svårt att förstå vad du pratar om och dom upplever dig då ologisk när du i gruden är logisk. Detta är vad jag tror. Du får fråga dom riktiga rävarna här som Admin, Nissegossen eller PSR. Dom kan nog ge sin input på det hela .
  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160768 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet Justitiemord

Geta skrev: Du uttalade hot här på Viska tidigare i år. Kan det vara
därför som du blir tvångsvårdad, att du har uttalat hot?


Det rör sig alltså om två olika vårdperioder. Nu är jag inlagd "igen" och jag har inte hotat någon. Jag har förklarat mycket ingående för läkarna att jag uppfattar självmord vara osäkert och alldeles för komplicerat varför det inte är aktuellt. Dessutom borde en viktig indikation angående potentiell våldsamhet vara om man tidigare har varit våldsam, och det har jag inte varit.
  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160770 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet Justitiemord
Drummer,

Idioterna ingår i en konstellation mot mig, där deras syfte är att driva mig till galenskap så att de nöjt kan säga: "Ja, titta, vi hade ju rätt, han är ju farlig" fastän det snarare rör sig om nödvärn än om våld per se. Nu har de t.om. gjort mig hemlös.
Mer
15 år 5 månader sedan #160773 av Geta
Svar från Geta i ämnet Justitiemord
Sebastian,
om du står på LPT, kan jag inte tänka mig att vården
ställer dig utan tak över huvudet. Det motsäger sig
själv.