Justitiemord

Mer
15 år 5 månader sedan #160774 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Justitiemord
Du blev alltså utskriven och sedan har du fått LPT en andra gång? Hur länge var du hemma innan du fick LPT igen? Vid LPT krävs att man har en allvarlig psykisk störning, men också att man är en fara för sig själv eller andra. Har du en allvarlig psykisk störning och vilken diagnos har du? Har du varit en fara för dig själv eller andra eftersom du fick LPT?
  • Sebastian-
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #160799 av Sebastian-
Svar från Sebastian- i ämnet Justitiemord

Admin1 skrev: Du blev alltså utskriven och sedan har du fått LPT en andra gång? Hur länge var du hemma innan du fick LPT igen? Vid LPT krävs att man har en allvarlig psykisk störning, men också att man är en fara för sig själv eller andra. Har du en allvarlig psykisk störning och vilken diagnos har du? Har du varit en fara för dig själv eller andra eftersom du fick LPT?


Jag har diagnosen depression, men likväl blir jag konstant placerad på en psykosavdelning. Jag var hemma i typ 4 veckor innan de kom och hämtade mig. Och nä, jag har aldrig skadat någon så jag anser inte att mina potentiella hämndtankar är något att hänga upp sig vid.
Mer
15 år 5 månader sedan #160888 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Justitiemord
Det finns en del med depressions diagnos, som får LPT, men oftast är det väl på grund av självmordsrisken. Det finns depressioner med psykoser sk psykotiska depressioner, där man medicinerar med kortare kurer av antipsykotika och antidepressiva under lång tid.

Om du blev utskriven och sedan hämtad efter 4 veckor måste nästan något ha hänt och du skrev ju någonting om självförsvar.

Vill du medverka i en intervju i nyhetsbrevet om hur det är att få LPT? Om du skickar ett email till <!-- e --><a href="mailto:webmaster@viska.se]webmaster@viska.se[/url]<!-- e --> så får du frågorna under kommande veckan och jag skickar dig också nyhetsbrevet på fredag.