Inlagd

Mer
14 år 3 månader sedan #274255 av bom
Svar från bom i ämnet Inlagd
dinskugga jag känner igen lite av vad du beskriver. tråkigt att du ligger inne å personalen är skit. jo apropå synhallisar så har jag det...dom var tvugna att göra en hjärnröntgen för att utesluta någon tumör.vad har du för synhallisar? jag ser personer i bilar...skuggvarelser hemma hos mig och även larver i mat osv..har också lukthallisar..hoppas du mår bättre snart och ta hand om dig!!!
Mer
14 år 3 månader sedan #274422 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Inlagd
bom,

Vad sa läkaren om synhallucinationerna som du hade? De måste ha varit tveksamma till det eftersom de gjorde en hjärnröntgen för att utesluta tumör. Jag har för mig att temporallobsepilepsi också kan ge synhallucinationer. Frågade de dig om missbruk?
Mer
14 år 3 månader sedan #274474 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Inlagd
Temporallobsepilepsi, det stämmer också vanligt med religiösa hallucinationer då.
Mer
14 år 3 månader sedan #274477 av Dinskugga
Svar från Dinskugga i ämnet Inlagd
Jag tycker inte (konstigt nog) att jag får så mycket biverkningar av haldol. Tar lite akineton krypningar men annars är det den medicin jag har haft hjälp av. Blir så osäker på den viktpåverkan de andra läkemedlen kan ha då jag hade stora problem med zyprexa. Jo jag får ett bra stöd av psykiatrin nu tycker jag. Sitter och väntar på mobila teamet som skulle komma förbi nu på kvällen. Blir alltid så trött efter psykoser. Känner mig helt tömd på energi. Bara ligger och halvsover i soffan. Men omställningar brukar vara jobbiga. (Blev utskriven idag).

Imorgon ska jag träffa min behandlare som är super. Ska sova gott inatt i min egen säng :)
Mer
14 år 3 månader sedan #274629 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Inlagd
Vilken dos Haldol har du? Haldol brukar kunna ge en hel del biverkningar i doser över 6,5 mg. Förr var Haldol det största preparatet, men idag används Trilafon mest av de äldre preparaten. Bra att du får hjälp av öppenvården för att det är alltid trevligt med besök, när man nyss varit inlagd.
Mer
14 år 3 månader sedan #277131 av Dinskugga
Svar från Dinskugga i ämnet Inlagd
Just nu tar jag 2 mg haldol, det funkar bra biverkningsmässigt. Mår ganska bra också :) Får lite biverkningar i form av kryp och så, men jag har akineton mot det.