rättpsyk?

Mer
18 år 1 månad sedan #36152 av loco_26
rättpsyk? skapades av loco_26
jag undrar vad rättpsyk e för något? någon som har haft kontakt med det?
Mer
18 år 1 månad sedan #36154 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet rättpsyk?
det är typ istället för fängelse.. du är inlåst där istället för att du sitter i fängelse.. för att man är psykisktsjuk och behöver vård istället för fängelse...

man hamnar alltså inte där om man inte begått något brott... tror jag åtminstonde...

bonniewsclyde
Mer
18 år 1 månad sedan #36156 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet rättpsyk?
Jag tror det är så. Det verkar värre än fängelse. Noll rekreation om man inte har förmånen att få gå ut på sjukhusområdet. Jag träffade några personer som suttit ett par år senast jag hade vård. Snacka om förvaring. Burr!
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36157 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet rättpsyk?
Jag har varit på rättpsyk. Jag hade saker att göra hela tiden, så jag tycker inte det var förvaring. Jag hade det riktigt roligt och trevligt många gånger, tack vare personalen och patienterna där.Men visst hade de brister i sina kunskaper. Det tog 2 års vård innan jag fick korrekt diagnos. Dessutom var det svårt att komma överens med dem största delen av tiden om vad som var vanföreställningar och inte...
Hur mycket man har att göra beror nog på vilken avdelning man sitter på.
jag var på en rehab avdelning - där var det fart på't hela tiden.
Det var ett glatt gäng grabbar på den tiden.
Mer
18 år 1 månad sedan #36161 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet rättpsyk?
De jag träffade hade permis ibland (inklusive nattpermis), men för övrigt så blev det bara vandrande i korridoren för dem liksom för mig, när man inte låg i sängen och tittade i taket eller glodde på TV. Jag vågade aldrig fråga vad de hade gjort, det kanske varierar beroende på vart man hamnar. Okej då, lite sällskapsspel fanns också, annars vet jag inte vad man skulle sysselsatt sig med. Bra att det finns bättre ställen att hamna på än där jag var.
Mer
18 år 1 månad sedan #36163 av loco_26
Svar från loco_26 i ämnet rättpsyk?
det e inte fängelse tror jag? eftersom läkaren kommer skicka mig vidare dit....jag är inte tvingad, och det va min familj som tagit kontakt frivilligt...