Polishämtning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #858108 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Polishämtning
Det är nog på Viska jag läst att poliserna helst slipper skjutsa upp potentiellt farliga till sjukhusen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #858109 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Polishämtning
Är det knasprat med läkare som ligger bakom polishämtning vore det konstigt, tycker jag. Är man så dålig att man behöver handräckning släpps man väl inte hem efter läkarsamtalet.
Mer
7 år 7 månader sedan #858116 av Saari
Svar från Saari i ämnet Polishämtning
Det underliga är att jag inte heller förstått vad som hänt när jag blivit hämtad av polisen, förutom när jag bodde på ett kvinnoboende och personalen ibland gav mig valet att åka in med dem eller med polis.

Jag har varit med och ringt efter handräckning en gång. Det var obehagligt, eftersom det kom en daglig besökare på min dåvarande praktik som var psykotisk, han var paranoid och hade ordsallad och blev arg när ingen förstod honom. Vi ville honom gott, och inte att han skulle gå ut på stan sådär. Så vi ringde psykiatrin som sa att de inte tänkte begära handräckning eftersom "ingenting har hänt" men när vi var oroliga för hans ilska i kombo med att han var psykotisk så hävdade vi att någonting skulle hända om ingen kom och tog med honom. Det krävdes liksom inte ens en professionell bedömning, polisen skulle plocka upp en mycket agiterad man.

Vi ringde till polisen när psykiatrin vägrade. Det var dumt, eller snarare så var polisen dumma, för att de kom med polisbil och var fullt utrustade i sin utstyrsel. Jag menar, JAG blev rädd för dem och såklart så gjorde ju det att den här mannen drog iväg på stan, ifrån stället där vi var och där vi ändå kunde hålla ett öga. Beklagligt...
Mer
7 år 7 månader sedan #858117 av Geta
Svar från Geta i ämnet Polishämtning
De poliser som hämtade mig kom i polisbil och polisuniformer. På sätt
och vis hade jag blivit rädd om civilklädda personer hade hämtat mig.
  • Niklas Larsson
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #858121 av Niklas Larsson
Svar från Niklas Larsson i ämnet Polishämtning
Jag har frågat och de påstår inte fara i mitt fall men har frihetsberövat mig "i alla fall" vilket naturligtvis är olagligt. Landstingets personal är kriminellt sinnessjuka antidemokrater som skiter i fakta och skiter i lagen.

Felen jag gjorde var 1. Klaga på skenäktenskap 2. Röka

Då blir man frihetsberövad och torterad i 20 år. I Sverige får man inte säga att fel är fel. Det ska 1000 galningar se till genom att störa och förstöra varje gång. Varje gång "Allt är Niklas fel". Sjukligt syndabockstänkande. Även idag. Why?

Jag har inte ens gjort fel.
Mer
7 år 7 månader sedan #858241 av mopa
Svar från mopa i ämnet Polishämtning
Jag vet inte vem som ringde efter polisen, vill inte veta ändå.