LPT

  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #894250 av
Svar från i ämnet LPT
jag har blivit LPT 1 gång men då var jag riktigt sjuk och våldsam.. vart fast spänd i en säng och fick en haldol spruta och sedan körd till Piva så fick jag ligga fast spännd flera timmar.. då fick jag LPT och hade tvångsvård i ca 3 veckor.
Mer
7 år 4 månader sedan #894278 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT

Fantasio skrev: Hur är det om man har självmordstankar? Blir man inlagd med tvång då? Själv har jag inga sådana tankar, jag bara undrar.

susiderings tankar är upp till läkaren att avgöra, det är en bedömnings fråga. Anser läkaren att risken finns då blir du inlagd, Det var förr, men tror att det är kraftigt nedsatt och det är nog så att många läkare släpper en fri i dagens läge. Speciellt överläkare på kliniken som har en förkrympt budget att ansvara för.

Pengarna styr grabben!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #894279 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT
En plats på sjukhus kostar tusenlappar per dygn och det är lätt att pengarna drar iväg. Samt att trycket av patienter är högt på kliniken, med ont om plats så räkna med att läkaren säger, det tar naturen hand om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #894280 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT
Psykpersonal, Empati någon?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #894318 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT
Har aldrig haft tvångsvård. Bara inlagd en gång.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #894321 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT
Jag ser ingen skillnad på tvångsvård och frivillig vård. När jag varit inlagd frivilligt har jag aldrig skrivit ut mig på eget bevåg. Möjligtvis måste man ha personal med sig när man ska ut att röka vid tvångsvård, det vet jag inte.