Hur kan man vara en fara för sig själv om man har schizo?

Mer
7 år 3 månader sedan #896885 av Admin1
Det som är farligt är kombinationen missbruk och schizofreni för den kombinationen utlösa våld. Sedan vid psykos ökar självmordsrisken, risken för våld och också att man ovetandes gör dumma saker, som kan skada en indirekt. Att få tvångsvård är väl främst ett problem om man har ett jobb. Annars spelar det inte dså stor roll.
Mer
7 år 3 månader sedan #896892 av memphis
Det är väl inte direkt något farligt men, jag känner för att stjäla ett par vinterstövlar som kostar ca 900kr, fast jag ytterst få gånger i mitt liv har stultit saker. Säger inte aldrig, för det har hänt, men hör till ovanligt beteende hos mig personligen. Nu är mina gamla trasiga under så snö o vatten kommer in. Så jag tänkte jag kan gå in på en stor affär där de säljer just dessa o helt enkelt göra ett byte o gå ut med de nya paret utan att betala någonting alls. Men jag har så lite erfarenhet av att stjäla så vet inte om det är realistiskt att det kommer att gå. Eller om jag vågar försöka.
Mer
7 år 3 månader sedan #896919 av Nissegossen

ispegelland skrev: Det är väl inte direkt något farligt men, jag känner för att stjäla ett par vinterstövlar som kostar ca 900kr, fast jag ytterst få gånger i mitt liv har stultit saker. Säger inte aldrig, för det har hänt, men hör till ovanligt beteende hos mig personligen. Nu är mina gamla trasiga under så snö o vatten kommer in. Så jag tänkte jag kan gå in på en stor affär där de säljer just dessa o helt enkelt göra ett byte o gå ut med de nya paret utan att betala någonting alls. Men jag har så lite erfarenhet av att stjäla så vet inte om det är realistiskt att det kommer att gå. Eller om jag vågar försöka.

Berätta vännen, för detta är inga friska tankar, hur har du kommit in på det?
I så fall om du bodde här, hade jag satt mig med luren i örat och hört efter på second hand vad de har för mode på vinterkängor.

Jag skulle inte välja nya, utan till mig själv hade sökt på second hand
Det går att försöka på blocket på din ort om vinterstövlar.

Att snatta är ingen bra ide Ispegelland

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #896921 av Nissegossen
Vet inget, vad har du för skor storlek?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #896922 av Utomjordingen
Mer
7 år 3 månader sedan #896925 av Nissegossen
Använder ej pekpinnar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum