Sjukdomsinsikt/ I backspegeln

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #39153 av Exocet
Sjukdomsinsikt/ I backspegeln skapades av Exocet
När jag ser tillbaka på min period kan jag säga att jag har en insikt om att jag kan bli paranoid i vissa situationer , att jag har sett traumatiska, konstiga och overkliga saker och att jag kan feltolka socialt samspel.
Men samtidigt så tror jag att det finns vissa saker jag inte kommer att få reda på i det jag varit med om förräns om ett par år.
Vad gäller diagnos så tror jag antingen på asperger och pps/vanföreställningsyndrom alternativt enbart schizotyp störning. Det är lite hugget som stucket, men helt klart har jag haft problem, eftersom jag mått så psykiskt dåligt att jag inte kunnat jobba ibland.
Samtidigt skulle jag inte vilja ha varit utan det jag varit med om i mitt liv.
jag hade en del riktigt lyckliga perioder när jag var på tvångsvård.
Jag kommer alltid att bära med mig Vadstena som en del av mitt hjärta, även om det skulle gå bra för mig.
Det är något mystiskt nästan magiskt över det stället och personalen och patienterna där.
Jag hoppas jag kommer träffa någon av dem igen, det är vissa jag saknar.
Samtidigt så är ju min tid inom rättspykiatrin som jag inte vill gå ut offentligt med på min hemsida till exempel. det kommer väl att finnas kvar som en liten mörk sida av mitt liv.
Trots allt är jag en seriös kille som vill jobba och fungera ute i samhället.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #39154 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Sjukdomsinsikt/ I backspegeln
Och har samhället lagt ut så mycket pengar på mig som dom faktiskt gjort så måste det ju bli något bra av det i slutändan.
Mer
18 år 1 vecka sedan #39158 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Sjukdomsinsikt/ I backspegeln
Fredric

Det där med magi är viktigt för mig också. Jag kan också se tillbaka på mitt liv när det varit magiska moment, och dessa människor som varit en bra publik som fått magin att växa inom mig måste man tillbaka till på ett eller annat sätt.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 dagar sedan #39178 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Sjukdomsinsikt/ I backspegeln
Det var som en stor familj när jag var i Vadstena.
Och även om jag mår bra nu så mådde jag dåligt för flera år sedan i alla fall.