Blir ni antingen inlåst i 1 månad 4 månader eller 6 månader?

Mer
7 år 2 månader sedan #904234 av memphis
Jag har varit inne på tvång några gånger när jag nyss insjuknat ordentligt, men då hade jag en pojkvän som hjälpte mig komma ut snabbt. Bl a satt han med vid samtalen o slog mig på låret om jag började säga fel saker :) Men senare åren har jag bara varit frivilligt intagen. Det är frivilligt att gå in genom dörrarna i alla fall. Nervösare när man ska ut! Men det har gått bra för min del, jag har fått åka hem fast läkaren rekommenderat mig att stanna. Så det kändes ju bra. Jag har aldrig varit inlåst länge mot min vilja men förstår att de som varit det hatar psykiatrin.
Mer
7 år 2 månader sedan #904237 av Geta
Men det var ingen händelse som hade hänt. Det är Länsrätten som avgör om man ska
ha fortsatt LPT. Länsrätten består av cirka 10 personer. Läkaren hade dragit till med
att jag tagit stryptag för att kunna bevisa att jag skulle ha fortsatt LPT. Under hela
tiden som jag var inlagd, talade han inte med mig.
Mer
7 år 2 månader sedan #904250 av Geta
Jag fick till och med ett brev från juristen efteråt att han stod till förfogande om jag
behövde mer juridisk hjälp.

Det var juristen som jag fick kontakt med.
Mer
7 år 2 månader sedan #904321 av Amandara
Jag har varit inlagd på lpt 3-4 gånger.....alla gånger 3 veckor. Jag är rätt lätthanterlig även om jag är svårt sjuk....och svarar på mediciner.
Mer
7 år 2 månader sedan #904334 av mopa
jag har legat inne på lpt långa tider. Jobbigast var när jag var inlagd över jul o nyår.
Mer
7 år 2 månader sedan #904479 av Admin1
Har aldrig fått LPT. Idag brukar den vara i snitt 3 månader, men 75 % har missbruk.