Vill jag bli utskriven?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40166 av Exocet
Vill jag bli utskriven? skapades av Exocet
Jag ska ha möte om utskrivning från mitt LRV om ett par veckor.
Frågan är om jag inte har det bättre på en sluten avdelning. Eftersom jag inte kan avgöra vad som är verkligt och inte längre så ser jag inte hur jag ska kunna klara mig ute i samhället.
Det känns som man blir utsparkad i kylan.
Mer
17 år 11 månader sedan #40210 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vill jag bli utskriven?
Se upp med att vara alltför länge på en vårdavdelning... då blir man lätt hospitaliserad och tappar färdigheter som man tidigare har haft... just känslan av att det är tryggare och skönare på en avdelning än ute i det fria är ett tecken på begynnande hospitalisering... försök att se fördelarna med friheten och behåll längtan till att få ett eget hem igen... vistt är det mycket som är tufft ute i samhället, med o vad skönt att få rå om sin dag och slippa att andra bestämmer över en...

Jag hoppas att du slipper tvångsvården och kan få ett bra liv ute i samhället igen!
Mer
17 år 11 månader sedan #40247 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vill jag bli utskriven?
Jag håller med Isa-Alise och jag tror att du mår bäst som utskriven och kanske med ett visst stöd från öppenvården. I värsta fallet finns ju gruppboende som ett bättre alternativ om det krisar för dig. Eftersom du är osäker på vanföreställningarna så är det nog bäst att du fortsätter med dina depåinjektioner eftersom de skyddar nog dig från de värsta och skadligaste vanföreställningarna.