Vad händer inom rättspsyk? Blir man tvungen att ta stora

Mer
6 år 11 månader sedan #937152 av Carmen Al Kebab
Vad händer inom rättspsyk? Blir man tvungen att ta stora mängder antipsykotika trots att man inte klarar av det? Dvs långt över medel trots att man blir dömd för ett skitbrott som man normalt sett bara får 6 månader... Utgå ifrån att denna person är inte stökig och är ganska lugn bland personalen... Kan man ta medicinen också i tabletter och visar att man tar dem inför personalen, åtminstone den första tiden så jag får se vilken som är bäst.

Också hur länge kan man tänkas vara kvar på rättspsyk med detta skitbrott? Så man kan resa utomlands.
Mer
6 år 11 månader sedan #937153 av Geta
Det var någon som hade stulit en hund utanför en affär och fick sitta av många år på rättspsyk.
Mer
6 år 11 månader sedan #937155 av Carmen Al Kebab
Ja men det är förmodligen en nyhet, annars hade dem inte skrivit om hunden... Jag såg en patient som hade varit i rättspsyk i ungefär 50-60 år för mord.

www.aftonbladet.se/nyheter/article11376265.ab

Normalt sett sitter man bara i rättspsyk i ungefär 4-5 år för mord/dråp enligt aftonbladet... Motsvarande är 7 år i fängelse.
Mer
6 år 11 månader sedan #937334 av Admin1
Det jag läst om rättspsyk är att straffet är 5 gånger längre än fängelse. I fängelse är medeltiden 1 år på rättspsyk 5 år. Rättspsyk är inte tidsbestämt straff som fängelse utan man blir utskriven när man är frisk eller inte bedöms kunna begå brott igen. Är man behandlingsresistent ligger man illa till och det kan bli långvarigt.