Fågelfri?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 7 månader sedan #974303 av Fantasio
Fågelfri? skapades av Fantasio
Vad händer om man av okänd anledning hamnar på psyket och vill gå hem? Man mår bra, men personalen tycker att man är i behov av vård. Kan man kräva att bli utsläppt och gå hem bara sådär?

Jag erkände Palmemordet i februari och blev skjutsad till psyket av polisen och blev inlagd en tid. Hade jag kunnat kräva att bli utsläppt dagen efter? Tristessen på avdelningen är bedövande och inget jag vill uppleva igen.

LPT skrivs väl inte ut lättvindigt, eller? Bara för att man pratar knas tycker jag inte att man förtjänar att spärras in, det ska väl mer till?

Jag försöker alltid att svara korrekt på frågorna på ronden och leverera de svar läkarna vill ha, är det onödigt? Räcker det att säga att man fått nog av avdelningen och vill hem?
Mer
6 år 7 månader sedan #975609 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fågelfri?
Kan det vara denna tråd som du söker? Jag sökte på obesvarade inlägg.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 7 månader sedan #975610 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fågelfri?
Jag träffade en kvinna idag, hon skrev ut sig själv efter ca tre veckor på avdelningen. Ett exempel att följa.
Mer
6 år 7 månader sedan #975653 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fågelfri?
Snacka inte skit, då blir du inlagd, snacka som Svensson och var inte psykotisk då går du fri, välj dina ord och du slipper avd som inlagd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #975698 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Fågelfri?
Är man inlagd frivilligt får man gå hem när man vill. Är man inlagd på lpt bestämmer läkaren när man får gå hem. Har de flesta gångerna varit inlagd på lpt och alltid fått gå hem efter ca 3 veckor. Rätt lagom.
Mer
6 år 7 månader sedan #975742 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fågelfri?
Det kan kan även om man har sökt frivilligt konverteras till LPT medans man ligger inne vilket jag själv råkat ut för.

Så säga att kategoriskt att man kan gå hem när man vill kan ändras medan man är inlagd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum