När hamnar man i bälte?

Mer
6 år 6 månader sedan #981315 av Nissegossen
Länge sen jag var inlagd och det med bältet är från ännu längre tillbaka och då var det inte så noga med reglerna som det blivit. Så, te x vaket jag hade på den natten satt i en fåtölj utanför rummet där hon satt i en fåtölj och satt där.

Nattpersonal hade gjort det så bekvämt för sig som möjligt och troligtvis satt de för det mesta och sov i fåtöljen.

Det är så länge sedan att det är borta, de har tydligen reagerat högre upp för hur det fungerade då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #981316 av Nissegossen
En överbliven matbricka, kunde personal ta med sig in i personalens pausrum där maten försvann.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #981317 av Nissegossen
Jag vet, det var förbjudet redan då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #981318 av Nissegossen
Jag minns att de gjorde det bekvämt för sig och de satte upp fötterna i en annan fåtölj, där fick de ro

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #981462 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När hamnar man i bälte?
Idag är det mest tjejer som bältas för de självskadar sig. Det är 1700 som bältas per år av alla patienter på psyk. Varje bältning skall registreras hos Socialstyrelsen. I praktiken kanske en med schizofreni blir bältad en gång i livet. inte så mycket att gnälla över.

www.viska.se/nyheter1/19-varden/5682-unga-kvinnor-mest-baltade
Mer
6 år 6 månader sedan #981464 av Carmen Al Kebab
Ja självklart är det tjejer med självskadebeteende oftast, men i det scenario som jag skrev upp här: "Kan man bli bältad för att stirra ut vissa i personalen eller sitta på en stol mitt i korridoren?"

Kan man bli bältad då?