RÄTTPSYK!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #52441 av
RÄTTPSYK! skapades av
Vad tycke ni om det?
Ska folk som har gjort farliga saker och till och med mördar få LRV eller fängelse.
Ska dom sitta av tiden på psyk och sedan få sitt straff i fängelse?
Om dom får 10 år fängelse men döms till LRV ska dom få sitt fängelsestraff när dom är friska eller?


Jag annser att är man sjuk ska man ha vård inte FÄNGELSE.
Men det är min mening vad är eran?
Mer
17 år 6 månader sedan #52445 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet RÄTTPSYK!
Jag tycker att man ska ha vård om man är sjuk... men inte att strafftiden ska bli kortare eller längre pga av det... man ska inte kunna gå fri efter några månader från ett mord pga av att det hände under ett sjukdomsskov... och inte heller få stanna längre tid än andra pga att man gjort något när man var sjuk...

Jag oroas för lagändringen som kommer att göra att fler sjuka får fängelse... och för samhällskyddsaspekten... om någon anses farlig kan han eller hon hållas inlåst på obestämd tid... det tycker jag är helt fel...

Jag oroas också för tvång i öppenvård som kan göra att många blir tvångsmedicinerade hela livet med för höga doser felaktig medicin... det är så lätt att allt blir fel när det är tvång med i bilden...

Jag tycker vård ska vara vård, och den ska vara frivillig och skild från straffpåföljder... straffet ska regleras av rättvisan som för alla andra som begår brott...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #52450 av
Svar från i ämnet RÄTTPSYK!
Jag tycker att hela iden med psyk holler på att gå åt helvete.
Det börjar att bli för mycket tvång även i fri vården.
Nu kan an bli tvångsmedicinerad fast man bor hemma.
GALET enligt min mening.

Vad gäller fångar och fängelse tycker jag att om man får 5 år och är sjuk och blir frisk efter 3 ska man sitta resten i fängelse.
Mer
17 år 5 månader sedan #53972 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet RÄTTPSYK!
Isa-Alise,

Håller helt med dig där

Om du läser ett av mina tidigare inlägg nu denna lördagsmorgon är detta en av orsakerna till att jag skrev i stil med att många av de som inte klassas i någon psykisk grupp är väldigt störda.
Mer
17 år 5 månader sedan #54040 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet RÄTTPSYK!
jag tycker de som dömts till LRV ska sitta på rättspsyk, de ska dock inte ha tillgång till frihet, att få komma ut själv på permission, det har ju visats sig lönlöst. De har kommit ut och gjort fler brott.
Däremot om en person e sjuk och sedan tillfrisknar men fortfarande är farlig tycker ja de ska sitta i fängelse.