Har de lov til å tvangsinnlegge meg?

Mer
17 år 6 månader sedan #52533 av Oktober
Jeg skulle akkurat til å stille et spørsmål angående tvangsinnleggelse, men så ble jeg plutselig så sykt redd for at noen jeg kjenner skal komme hit til forumet og forstå at det er meg som skriver. Derfor tok jeg bort alt jeg hadde skrevet, som var ganske mye. Jeg tørr nesten aldri stille spørsmål som er viktige for meg på grunn av nettopp det. Syns dere det er velbegrunnet eller er jeg ørlitte gran paranoid? Har noen det på samme måte?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #52537 av
Jag tycker också det är svårt att ställa frågor som rör mig själv av samma anledning som du. Jag brukar hellre läsa och svara på inlägg som andra skrivit och hoppas på att nån skriver något som liknar det jag känner eller som har hänt mig.
  • Urko
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #52593 av Urko
Svar från Urko i ämnet Har de lov til å tvangsinnlegge meg?
Ja det det kan dem, har varit det 4 gågger!

här står det mer om det

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=175
Mer
17 år 6 månader sedan #52672 av Admin1
Det finns nog en liten andel här som kan ha liknande problem, men det är nog inte så vanligt ändå som man kanske kunde tro. Jag vet en som löste problemet med att posta som gäst i forumet med olika namn hela tiden för att ingen skulle lista ut att det var han.

Mitt råd är att du försöker att tänka efter vilka bevis eller mot bevis du har för att det är så. Granska bevisen och försök att komma fram till en ny slutsats. Om man är kriitisk och ifrågasättande till paranoian så kan den minska i omfattning.
Mer
17 år 4 månader sedan #61140 av almost distubed
jag förstär vad du menar men risken är väldigt liten speciellt om ingen vet ditt riktiga namn angående säpo så har dom bättre saker för sig
Mer
17 år 4 månader sedan #61233 av Isa-Alise
Det är ganska svårt att tvångsinlägga någon... jag tror inte något du skriver i ett forum kan vara grund för det... det breror snarare på hur du beteer dig i ett läkarsamtal om du blir inlagd eller inte...

Jag tror det är nojigt att tro att man blir ingenkänd här om man inte skriver personliga saker... anhöriga kan möjligen känna igen även rätt diffusa beskrivningar av händelser... så man gör bäst i att bara skriva om sig själv... och skriva i rätt allmänna termer... inte ta med namn på personer och platser, t.ex... om man vill undvika att bli igenkänd...

Själv är jag rätt lätt att känna igen för alla som känner mig, men jag tycker det är okay...

Personligen skulle jag vilja ha hjälp om jag mådde jättedåligt och det märktes på vad jag skrev i forumet... men då tror jag att alla goda Viska vänner redan skulle tipsat mig om att det var dags att söka hjälp... kamratstödet är bra på Viska...