Examensuppsats söker intervjupersoner

  • Annelie & Angelica
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #150417 av Annelie & Angelica
Examensuppsats söker intervjupersoner skapades av Annelie & Angelica
Hej!
Vi är två psykologstudenter som nu skriver vårt examensarbete kring schizofreni och hörselhallucinationer. Vi vill fokusera på att nå fördupad kunskap kring hur det är att leva med diagnosen schizofreni och hörselhallucinationer, hur detta påverkar t.ex sociala relationer. Eftersom vi tycker att dagens forskning saknar ett viktigt perspektiv, nämligen den "sjukes" egna beskrivningar och upplevelser, så vill vi intervjua personer med diagnosen schizofreni som hört röster sedan minst 6 mån tillbaka. Bor du i Malmö/Lund med omnejd och skulle kunna tänka dig att ställa upp på en intervju (ca 45 min), kontakta oss på mejl för vidare information. Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få!

mvh
Annelie och Angelica
<!-- e --><a href="mailto:anneliekarlsson@telia.com]anneliekarlsson@telia.com[/url]<!-- e -->
<!-- e --><a href="mailto:angelica67@hotmail.com]angelica67@hotmail.com[/url]<!-- e -->
Mer
15 år 7 månader sedan #150433 av Admin1
Jag har lagt in denna postning bland Nyheterna på första sidan för den når fler läsare. Jag skall också ta upp detta i Nyhetsbrevet, som går ut på fredag eftermiddag till 150 läsare. Om jag kommer ihåg så skickar jag ett nyhetsbrev till er också. Lycka till!
  • Annelie & Angelica
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #150438 av Annelie & Angelica
Svar från Annelie & Angelica i ämnet svar
Tack så jättemycket för hjälpen! Vi hoppas att vår förfrågan kommer leda till många intressanta och spännande intervjuer! Tack!

Mvh, Annelie och Angelica
Mer
15 år 7 månader sedan #150460 av Nissegossen
Ni kan mejla mïg på följande E-postadress; <!-- e --><a href="mailto:nissegossen101@hotmail.com]nissegossen101@hotmail.com[/url]<!-- e -->

Skriv som vanligt, inte bifogat! Jag redigerar sidan tillbaka till er, så att ni får svaren under varje fråga..

Jag kan bifoga något materiel som jag har liggande utav sådana historier som faktiskt har publicerats och varit omnämnd i kyrklig tidning samt att prästen i Göteborgs Domkyrka läste upp en text av mig under en Tema Gudstjänst. Om jag får allt att fungera så skickar jag med en kopia av en teaterföreställning, som gått på radio P1;s radioteater. Den är ca;40 min lång

Vi var 20 medförfattare, alla med Diagnosen Schizofreni och den sattes först upp på teater UNO i Göteborg. Den spelades för utsålda hus under de 10 ggr den sattes upp och då lokalerna fortsättnings vis var uppbokade av annat, så stod 400 i kö för biljetter, därav radioteater satsningen.
En del av de som skrev texterna uppträdde själva på scen, men mina texter spelades utav skådespelare.

Jag har också blivit publicerad i en medlemstidning och blivit intervjuad av en blivande journalist som gjorde det som examens arbete. Den intervjun resulterade, tillsammans med andra blivande journalisters examens arbete, vilket resulterade i Tidningen Sans.

Jag har i olika sammanhang blivit tillfrågad av studerande Om svar på deras frågor, och en del av dem har fått MVG på uppsatsen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 7 månader sedan #150461 av Geta
Då jag inte hör röster trots att jag har diagnosen schizofreni
så kan jag tyvärr inte medverka.