Vill du vara med i en film?

Mer
15 år 3 veckor sedan #205864 av Admin1
Jag går andra terminen av en ettårig videoutbildning hos kvinnofolkhögskolan i Göteborg, och vill göra en film om schizofreni. Det skall inte vara något vetenskapsmagasin - utan bygga på samtal och berättelser av människor som har sjukdomen.

Jag söker fem-sex personer i olika åldrar och med olika typer av sjukdomen.

Du som är intresserad bör vara myndig - 20 år och äldre.

Du bör noga tänka igenom vad det kan innebära för dig att vara med i en film.

Det går att filma med svag belysning och det går också att förvränga din röst, så att det inte går att känna igen dig. Men då kanske man förstärker fördomarna? Du kan också få ett annat namn än ditt egentliga i filmen. Du som är med i filmen får själv bestämma hur du vill ha det.

Du bör bo i eller i närheten av Göteborg.
Bra om någon anhörig eller vän - kanske arbetskompis - vill vara med.
Bra också om någon som har haft sjukdomen och blivit frisk skulle vilja ställa upp!

Jag vet inte var filmen kommer att visas - men jag vill naturligtvis nå ut med den så mycket som möjligt. Alla som är med får en dvd med filmen.

Hör av dig snarast till: <!-- e --><a href="mailto:annika.andersen.kvi@folkbildning.net]annika.andersen.kvi@folkbildning.net[/url]<!-- e -->

Jag postar detta pga att annika hade problem att posta i forumet/Admin1
Mer
15 år 3 veckor sedan #205897 av Nissegossen
Hej, hör av dig på min E-post <!-- e --><a href="mailto:nissegossen101@hotmail.com]nissegossen101@hotmail.com[/url]<!-- e -->

Jag kan, om inte annat, hjälpa dig med att få kontakt med andra, som också har schizofreni

IFS (Intresseföreningen, för Schizofreni i Göteborg ligger på Kungsgatan 10 i Göteborg!) Är ursprunget till alla andra IFS runt om i landet och därav har det utmynnat i paraply organisationen Schizofreni förbundet.

Jag har nog inte lust att ställa mig inför en kamera, men du skulle iof kunna göra en intervju som är bandad! Men, jag har haft några stycken som redan har jag varit i kontakt med som varit och intervjuat mig som en C-uppsats och jag har blivit intervjuad utav så många att det gått inflation i antalet. Kan vara behjälplig till att skapa kontakt med min handledare som Jag haft på IFS!

Hon vet mycket vad som gäller! Hon har utbildning med examen från journalist högskolan i Göteborg och du vet nog hur höga kraven på skolbetyg från gymnasiet som behövs. Hon jobbar förutom åt IFS som frilans och hon skulle nog kunna vara behjälplig till att du får någon annan än jag som intervju offer,

De på IFS vet nog mera. Hör av dig på e-post så får du några telefonnummer av mig!

Eniro[/url:3npoep1d]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 3 veckor sedan #205907 av Isa-Alise
-