Några intresserade av kollektivboende utan personal?

Mer
19 år 2 månader sedan #9394 av dalo
Isa-Alise, ett urmätkt förslag tycker jag! Jag tror inte att jag personligen skule trivas, men det är onekligen ett nytt alternativ som skulle kunna visa sig vara bra för många människor, och människor är olika. Utmärkt! Allas våran Socialstyrelse skulle väl ha en del invändningar, såsom alltid. Men tror man tillräckligt på idén kommer man igenom fasaden, det gjorde man med akupunktur, t.ex.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081239 av Melody
Svar från Melody i ämnet Ja
Bra ide!
Mer
5 år 8 månader sedan #1081242 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ja
Det var Isa-Alises dröm då men jag tror inte att hon har förverkligat det.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081246 av Melody
Svar från Melody i ämnet Ja
En fin dröm. Skulle vara supermysigt med rätt folk.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081343 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ja
Håller med vår, men var hittar man ett ställe för ett kollektiv och här vår har du dragit upp en gammal tråd som jag tydligen missat.

Framför allt bör det vara en hyresrätt och var i Sverige skulle det vara?

Jag har inga pengar till ett ställe där man måste äga sin bostad. Förövrigt får ni gott käk om jag står i köket och lagar mat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1081358 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ja
Orealistiskt. Det innebär att var och en skall vara delägare i en fastighet, vilket kräver mycket pengar i insats. Sedan medför det ett ansvar över fastigheten. Eftersom mycket pengar är inblandade kan det vara en källa till osämja och bråk. Sedan är nog bara ett fåtal intresserade. Bättre att anordna en grupp som fikar tillsammans i en träfflokal. De som har stort behov av hjälp kan bo kollektivt på gruppboende. Men där förekommer konflikter mellan både personal och boenden.