Jag flydde

Mer
15 år 7 månader sedan #152098 av mopa
Jag flydde skapades av mopa
Min pojkvän tyckte att jag skulle följa med på bostadsmöte idag.
Jag var tveksam, men följde med. När vi kommit dit såg jag att det var mycke folk där.
Stannade i dörren, fick panik, och rusade raka vägen hem, till tryggheten.
Undrar vad dom andra hyresgästerna tänker....det måste ha sett underlit ut.
Men det var omöjlit för mig. Usch jag har sån ångest nu. :cry: Panik
Mer
15 år 7 månader sedan #152101 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag flydde
De trodde nog bara att du glömt något viktigt, att du behövde ringa någon, eller hade mat på spisen... det är inget att oroa sig för...

Träffa folk i den takt du själv orkar... några få åt gången går säkert bättre...
Mer
15 år 7 månader sedan #152105 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet jag flydde
Jag har också flytt så. Det var för snart två år sedan på ett julbord då jag bara schappade. Fick stark ångest då + en yrsel som gjorde att jag höll på att kollapsa vid julbordet,det gungade till i skallen på mig då och jag tänkte att jag bara måste hem. Otrolig lättnad väl hemma.
Mer
15 år 7 månader sedan #152107 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Jag flydde
Det händer mig dagligen på jobbet, jag får panik runt mina kolleger, så du inte ensam om det. Det är så jävla pinsamt, dom ser att jag bli konstigt. Ibland gömmer jag mig på toa, ibland går det över ibland inte. Läkarna säger att jag ska acceptera känslan och jag vägrar göra det....Jag vill bli av med min noja o paniken.....
Mer
15 år 7 månader sedan #152110 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag flydde
Idag fick jag boken Social fobi -effektiv hjälp med
kognitiv beteendeterapi. Den rekommenderades
här på Viska för en vecka sedan. I den står det att
man ska gå emot flykttendenser för att rå på fobin.
Mer
15 år 7 månader sedan #152112 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag flydde
Geta,

All ångest exakt likadant! Gå emot känslan även om ni får panik, eller då ångest! Gå igenom det och det kommer inte att hända något annat än att ni blir kvitt det som ni får ångest/panik utav...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum