märklig tanke, att man ska leva när man ska dö

Mer
15 år 2 månader sedan #179193 av Judalon
De kallade det det till en början men jag protesterade. Det VAR jobbigt på mitt jobb just då men jag sa att det här är något mer är bara mitt jobb. Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag var hypoman i flera månader, jag jobbade hur mycket som helst, hade gränslöst med energi. Det var depressionen efter hypomanin som misstolkades som utmattningsdepression. Jag gick i två år till efter det, tillbaka till jobb på deltid, sjukskriven igen, tillbaka till jobb etc., men depressionerna avlöste varandra tills jag fick diagnosen bipolär sjd och med den fick rätt medicin. Det är mycket enklare att diagnostisera den klassiska varianten av bipolär sjukdom där du har regelrätta manier men det får aldrig jag. Jag har haft bipolär sjd sedan jag var 15, ångest sedan jag var 8. Sjukdomen debuterar ofta i tonåren utan att man vet varför. Jag är glad att jag fick diagnosen när jag fick den ändå, och att jag hade haft fram och tillbaka sjukskrivandet innan dess just för att FK nu är så hårda i sina sjukskrivningsregler.