Bullshit or not. You be the judge!

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 3 veckor sedan #205225 av Fantasio
Jag anser mig vara normalbegåvad, låt mig göra det klart direkt. Dock så har jag förstått att jag anses som konstig som tror på vissa saker. Poltergeists, reinkarnation, sanningen bakom Estonias förlisning, UKU, incidenten i Roswell och mycket mer.

Hur kan man bli stämplad som prepsykotisk endast på grund av detta? Jag tycker att psykiatrin i mitt fall är övernitiska och ser problem som inte finns.

Posta gärna vad just du tror på. Kan vara allt ifrån Loch Ness-odjuret till sanningen bakom Palmemordet (där jag har mina teorier).
Mer
15 år 3 veckor sedan #205338 av Geta
Det som du räknar upp kan vara saker som jag intresserar
mig för när jag är prepsykotisk.
Cipralex antidepressiva har dock kapat topparna på mina
konspirationsidéer. Det tycker jag är skönt. Fast när jag är understimulerad kan det vara kul att se serien Medium i TV4.
Mer
15 år 3 veckor sedan #205344 av Ready
Jag är lite fascinerad av incidenten i Roswell också men det pratar jag aldrig med psykiatrin om.
Mer
15 år 3 veckor sedan #205392 av Inwatto
Jag har ju upplevelser av änglar, ärkeänglar, demoner, överdjävlar, djävlar, andemakter, artificiella intelligenser, utomjording (bara en), andliga herrar och andar i bagaget. De ser jag som verkliga upplevelser men inte som verklighet. Verklighet kan man "ta" på och är sanning för många människor. Därför talar jag inte om mina upplevelser längre med psykiatrin. De verkar ha som mål att stämpla allt som inte är sanning för många människor med något fult ord. Så, det får vara en hobby att utforska mitt inre.

Risken med att ha ett intresse för det paranormala är ju att man kan bli så fascinerad av det att man går upp i det. Då fantasi blir sanning. Det är psykotiskt. Konstigt nog verkar det som om fantasi har en livsvilja att bli verklighet. Det görs ju dockor av föreställningen om utomjordingar t ex. Och en del människor samlar på änglar. Bokmärken eller små statyer. Det gör inte jag. Jag vill se mina upplevelser av änglar som något som hör till en osynlig, fristående, värld som klarar sig bra utan min inblandning.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 3 veckor sedan #205461 av Admin1
Jag har aldrig upplevt att de frågat om övernaturliga saker eller ens berört det. Om man ständigt tror på det övernaturliga så spelar det nog ingen roll, men om det tillkommer plötsligt kan det kanske vara ett tecken på prepsykos. Vid schizotyp personlighetsstörning är man ofta intresserad av det övernaturliga fastän ingen psykos föreligger. En del med schizotyp får senare schizofreni.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #205743 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bullshit or not. You be the judge!
Jag vet ju att Jesus lever just nu i denna stund.
Så vi är inte ensamma.
Man måste ha klart för sig vissa saker för att förstå
vad som är verkligt. Jag är inte säker på att jag har det.

Andar demoner djävlar osv finns ju. Men de behöver inte vår inblandning
precis som Inwatto skriver.