Min nuvarande livssituation.

Mer
19 år 1 månad sedan #11651 av bara_på_låtsas
och gällande mitt bruk av hallucinogener så kan det omöjligen jämföras med mina hallucinationer nu. det är två helt olika saker. Se nak ndet ju beroo delvis på attt jag anvönt dom, men det är inte alls samma sak.
Mer
19 år 1 månad sedan #11654 av Isa-Alise
bara_på_låtsas,

Det kan vara svårt att erkänna för sig själv att man varit psykotisk när man väl mår bättre... det kan också vava så att man förtränger det man upplevt, sagt och gjort, för det är hemskt att minnas det... det är inget ovanligt...

Hallucinationer är jätteläskiga... upplevde oramar som krälade i mig en gång, och det var hemskt.... då hade jag slutat tvärt med både Haldol och Cipramil... det var verkligen skrämmande och så intensivt obehagligt att jag till slut bara kunde be om förbön som hjälp för att bli av med hallucinationerna... (det samt medicin hjälpte)...

Jag vill att du ska komma ihåg att du kämpar så bra för att komma igång med ett vettigt liv... du har mycket kraft och förmåga... det är inte lätt att kämpa med både psykisk ohälsa och missbruk... men din vilja är stark... så använd den till att finna en bra väg till ett liv du är nöjd med...

Lycka till, bara_på_låtsas!!!

Isa-Alise
Mer
19 år 1 månad sedan #11658 av bara_på_låtsas
Isa-alise

Dina ord är som plåster för själen;) JO, idag har jag tagit första stora steget, jag har gått upp kl 7 på morgonen. Klockan är nu halv nio eller liknande...och jag äter frukost vilket också är nåt jag inte gjort på minst ett år! ska nu ut och jogga om psyket håller, men jag hoppas!

Hur lever ni på viska? Motionerar ni, jobbar ni, hur bor ni, kan ni sköta städning, matlagning o.s.v? Skulle vara intressant att veta om det bara är jag som låter allt förfalla...
Mer
19 år 1 månad sedan #11663 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Min nuvarande livssituation.

Hur lever ni på viska? Motionerar ni, jobbar ni, hur bor ni, kan ni sköta städning, matlagning o.s.v? Skulle vara intressant att veta om det bara är jag som låter allt förfalla...


Förnärvarande är jag sjukskriven från lågtidsarbetslöshet och jag brukar städa en dag i veckan, det är ett måste för att inte snubbla och slå sig fördärvad av alla prylar jag plockar fram under mina maniska perioder. Bor faktisk kvar hemma hos mina päron och detta skäms jag enorm mycket för. Kan också få sjysst lya för jag har stått i Stockholmsbostadkö sen 93, men jag har inte vågat ta en lägenhet, rädd att alla ska komma på oväntat besök, vilket troligen är en vanföreställning, medicinen verkar funka så pass mycket att jag nu inte bryr mig om det längre, ska nog ta en lägenhet inom kort. Jag har själv lite problem med "vettig" sysselsättning då mina projek ser bra ut ena stunden för att nästa verka vara helt för mycket. Försöker hitta på något varje dag om inte annat så blir det en liten promenad, ska nog börja motionsträna badminton med några bekanta.
Mer
19 år 1 månad sedan #11676 av Undrande

bara_på_låtsas skrev: jag skulle slå sönder dig totalt om jag bara fick chansen "Undrande"!!!!!!


Ojdå.

Jag skulle tvinga i dig datura och så får du se hur jävla LÄTT dete är att hantera att man har en jävla mask udner huden!!! Det som var jobbigt just då var ju att jag inte trodde att det var en hallucination, utan jag cvar 100% säker på att et var sant. Och det är väl en psykos? Annars vet jag fan inget om psykoser. Jag försöker ställa uppp för mitt blivande barn och ordan uppp mitt miv medn det är så svårt.


Nu är du en snubbe som frivilligt tagit ett gäng hallispreparat förr, du vet att dessutom att du får psykoser. Masker under huden, greve dracula i skuggorna, osv måste man ju efter en tid lära sig att hantera som de vanförestälningar och psykoser de är, även om det är ett helvete att uppleva dem så vet du ju efter ett tag att du måste bevara lugnet, för till 99% är det att du inte gör det som orsakar det verkliga helvetet.

Mental styrka att inte "go crazy" fast tanken gör det.

Jag har alltid tyckt att du verakr vara en riktigt jävla blåst idiot "undrande", du skriver HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT MENINGSLÖSA TRÅDAR SOM INGEN JÄVEL HÄR VILL SVARA PÅ!!! Och du gör det typ VARJE dag också...fyfn, du verakr mobbad. Stackars dig.

Du har allt mitt hat, varsågod.


Jag vet. Alla hatar mig., Men jag har däremot ganska sällan fel eftersom allt bygger på en lång argumentation, dvs, tanken är inte alls säker, det är den aldrig.
Klart alla hatar mig.

Ganska skönt att du skrev detta faktsikt, så jag vet att jag inte har psykoser iaf. Det är allså iaf verkligt, alla hatar mig. Tur att de inte är ute efter mig utan bara hatar o skiter i?

Jag känner mig mer som en utböling utan gemenskap än mobbad. Men så är det alltid för mig överllat, jag är inte sdsom de andra, vilket inte är en vanföreställning, du har vbevisart det nu, sen är frågan då om jag är en idiot, ja, kanske..

men isf hur är jag idiot?´

jag är kanske lite osvensk i min attackerande argumenterande stil..?
Mer
19 år 1 månad sedan #11688 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Vet inte
Hej allihopa och hej bara_på_låtsas...
Ville bara säga att jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver...
Jag kan dock inte rekommendera säters psykavdelningar... Nej, fy fan, ta nått annat ställe!!!
Nu fick jag bråttom... Ha det... Jag säger som Grynet... TA INGEN SKIT!!!!!!!!