Asperger

  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
19 år 1 månad sedan #12239 av Kn@sen
Asperger? skapades av Kn@sen
Enligt detta test har man kanske Aspberger, undrar lite vad personer här fått eller får på det testet. Tror de ligger rätt nära, men det var bara en tanke.Kan man va en Asbergare som fått paranoid schizofreni?
Länken med testet: www.algonet.se/~asperger/fasp/selftest.html
Mer
19 år 1 månad sedan #12241 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Asperger
Jag fick 39p på testet.
Vad jag förstår utesluter Asperger och schizofreni varandra.
Man kan alltså inte ha båda samtidigt.
Mer
19 år 1 månad sedan #12245 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Asperger
Varför skulle man inte kunna ha dem tillsammans?
Även om man kanske kan strunta" i aspbergern, det är väl som att ha nageltrång när tån ändå är mosad..

Varför skulle inte PSR ha aspbergers? (även om saken här väl är att visa shitzosorter "överslår" symtomen så...)

Även jag misstänker att jag kan ha detta kosntiga tillstånd, även om man är tvärtemot diagnosen på vissa sätt, man får ju fråga VAD man har för intressen och hur ens miljö ser ut.
Mer
19 år 1 månad sedan #12246 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Asperger

Varför skulle man inte kunna ha dem tillsammans?

Ingen aning. Men om jag inte har helt fel är det så det funkar rent diagnostiskt. I läkarnas värld alltså.
Mer
19 år 1 månad sedan #12253 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Asperger
Mm, jo, det gäller ju att vara lite jurist här då..
Mer
19 år 1 månad sedan #12255 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Asperger
Min första diagnos då jag hamnade på sjukhuset var aspergers syndrom. de sa till mig att jag hade fått en psykos. efter flera månader till på sjukhuset fick jag diagnosen hebefren schizofreni. för ett halvår sen fick jag reda på att asperger-diagnosen hade tagits bort eftersom det var "psykossymptom". så jag tror man kan ha både aspergers och schizofreni samtidigt eftersom jag har haft båda diagnoserna.