kan man förtränga saker så hårt att de...

Mer
19 år 1 vecka sedan #12488 av Sugared
och vad är en dubbel tanke?
Mer
19 år 1 vecka sedan #12491 av Sugared
"det förstår jag.
kanske jag får säga "förlåt"
som vanligt..
fast har jag sagt ngt som är fel egentligen? "

det är inte ditt fel det var jag som lade upp ämnet och valde att dissiker mig själv. tänkte kanske inte vad det skulle leda till.
men tyck grna synd om mig (hehe) kan nog behöva lite
medlidande (har hållit mig vaken hela natten tills nu för att vända dygnet)
Mer
19 år 1 vecka sedan #12492 av Undrande

Sugared skrev: och vad är en dubbel tanke?


Typå att du vill ha sex med X men vet att det är förbjudet, och om du skulle ha det så skulle du känna dig "dålig", som en lowlifehora.

Hm, om du kan tänka dig en engelsk adelsdam 1880 som vill bli tagen av alla svartbuskiga män på kolonialplantagen?

Hon kanske har tanken, men vill hon den i verkligheten, och hur skulle det bli för henne sen, när alla "slavarna" satt på husfrun hårt?
Hur tar hennes vänner, andra engelska adelsdamer och herrar, det?
Hur påerkas hon?
Mer
19 år 1 vecka sedan #12525 av Sugared
jag tror inte jag skulle käna mig skyldig om jag hade sex med än
man några år äldre än mig. Alla tänder på olika saker.
tex män i långa kappor (typ angel hehe han e en söting)

det jag trot jag rädd för är at jag blev våldtagen och att jag gillade det.
för det är inte naturligt som barn. Det kan ju vara en fobi at jag ska ha blivit sexuelltförgripen på och att det är en rädsla att jag ska på nått sätt blivit lika sjuk som han då pga av det.

jag läste om en stackars flicka som blev våldtagen och att hon blev stimulerad av förgriparen och att det satte spår i henne för att det fick henne kännas sig ännu mer våldtagen. inte bara fysiskt.(som om det någonsin bara är fysiskt) det var än värre.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12568 av Undrande

Sugared skrev: jag tror inte jag skulle käna mig skyldig om jag hade sex med än
man några år äldre än mig. Alla tänder på olika saker.
tex män i långa kappor (typ angel hehe han e en söting)


hehe

det jag trot jag rädd för är at jag blev våldtagen och att jag gillade det.
för det är inte naturligt som barn


Hm, är det naturligt att gilla det som vuxen då?

Det är väl så att om det är en våldtäkt man gillar är det ingen våldtäkt, eller? Kan man vara villig och våldtagen?

. Det kan ju vara en fobi at jag ska ha blivit sexuelltförgripen på och att det är en rädsla att jag ska på nått sätt blivit lika sjuk som han då pga av det.


mmm
en fantasi kanske? en dröm, som blivit en gränspsykos.
vi har väl redan konkuluderat att det verkar vara en psykosartad grej egentligen? Om du verkligen har övergrepp i din historia så blir allt mer som du tror det är i övrigt, om du förstår hur jag menar.

jag läste om en stackars flicka som blev våldtagen och att hon blev stimulerad av förgriparen och att det satte spår i henne för att det fick henne kännas sig ännu mer våldtagen. inte bara fysiskt.(som om det någonsin bara är fysiskt) det var än värre


ja, ens upplevelse är ens upplevelse....

Ja, hon blev vad man säger på rinkebysvenska "råknullad" o hon njöt av det utan att egentligen vilja det. reptilen inom oss alla komer fram.
honan ger sig slutligen till hanen som kan besegra henes hanne.
  • Spökflickan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 vecka sedan #12569 av Spökflickan
Svar från Spökflickan i ämnet kan man förtränga saker så hårt att de...
Hej
Om att minnas eller inte...
Om man varit utsatt för övergrepp i barndomen kan man tränga bort minnen som man inte orkar med att hantera. Man kan även drabbas av PTSD där minnesluckor kan förekomma som en del av diagnosen. Det finns även Dissociativ amnesi vilket betyder att man kopplar bort det som sker... och alltså inte minns det...
Utgå ändå från hur du mår, hur du känner dig och sök hjälp... Är det så att du varit utsatt för övergrepp så behöver du hjälp och stöd att bearbeta det... och annars kan du få hjälp att hitta varför du mår dåligt.
Vänliga hälsningar
/Spökflickan