Romantisk föreställning om döden...

Mer
14 år 4 månader sedan #266641 av skord
precis. dit vi alla är på väg igen?
Mer
14 år 4 månader sedan #266642 av Zoidar
skord ovan,

Vi kommer från tomhet och tomhet skall vi åter bli ... enligt min tro, för att åter födas som människa, eller annan levande varelse.

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 4 månader sedan #266644 av skord
från det stora mysteriet livet till det stora mysteriet döden & åter till det stora mysteriet livet. det är min tro med.

(cirkeln sätter myror i skallen på mej, allt har cirkelns grund som existerar) (t om en kvadrat)
Mer
14 år 4 månader sedan #266645 av Potte-Boa Jösse

Geta skrev: Var, var vi innan vi föddes?



Precis Geta, var fanns vi innan vi kom till detta liv? Fanns vi innan detta vårt liv började eller fanns vi inte innan detta liv började?
Om det var så att vi inte fanns innan detta liv. Så har vi alltså kommit till livet från ingenstans.
Eller har vi funnits innan detta livet, så är detta liv en slags hållplats vidare i det kosmiska livet.

Jag kommer från mamma och pappa som fanns innan mig. Tack vare en av pappas spermier och mammas ägg tillsammans med sex så tillverkades jag med byggstenar av både mamma och pappa. Mina föräldrar hade i sin tur föräldrar etc etc osv........

Alltså alla byggstenar kommer från min släkt hur långt tillbaka som helst. Det betyder att jag har början och svaren på alla gåtor inom mig.

Kan det gå att säga att jag funnits innan jag föddes? Mitt DNA och olika koder som finns med i mig nu har jag ju ärft.

Jag vågar skriva att detta livet är INTE en slutstation! Bara för att vi ser människor som dör och ruttnar bort så betyder inte det att resan är slut. Vi vet inget vad som händer efter döden. Men varför skulle döden betyda slutet. Det enda som det betyder slutet är för de släkt och vänner som är kvar, men inte för dig.

Vill skriva att detta liv vi har nu ska vårdas ömt och självmord är ALDRIG en lösning!
Mer
14 år 4 månader sedan #266646 av Zoidar
There is no beginning, there is no end ... Det finns ingen början, det finns inget slut.

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 4 månader sedan #266647 av skord
japp, exakt så