Asperger

Mer
18 år 10 månader sedan #16562 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Asperger
Aspergergirl,
Jag läste just i Johan Cullbergs bok om Psykoser. Där stod att i tonåren kan de med Aspergers utveckla psykoser. Det stod ingenting om att man också kunde få schizofreni. Däremot skrev han att många som är diagnosticerade med symptomfattig schizofreni kan ha Aspergers istället.
Mer
18 år 10 månader sedan #16568 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Asperger
Aspergergirl! Kan du inte kopiera och klistra in din självbiografi på viska.se?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 10 månader sedan #16816 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Asperger
>Nissegossen: Jag tror det blir lite för mycket text om jag ska klistra in alltihop! Har nog skrivit ca 100 A4-sidor! Tanken är att det ska bli en bok som min pedagog ska hjälpa mig med att få i tryck. Så vill ni läsa är det enklast att klicka in på min hemsida! /A
Mer
18 år 10 månader sedan #16818 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Asperger
>Gäst och Admin: Jag ska försöka hitta de källor där jag läst om att många vuxna med AS troligtvis feldiagnosticeras som borderline, samt det här med att det är något vanligare bland personer med AS att de kan utveckla schizofreni. Jag återkommer i frågan. Vet bara att jag läst det någonstans...
  • visan
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16837 av visan
Svar från visan i ämnet AS
läser man diagnoskriterier för schizoid personlighetsstörning (min diagnos) så kan man se att det finns mycket som stämmer in på Asperger syndrom. Men borderline har jag aldrig hört skulle förväxlas med AS. Däremot ADHD och borderline
Mer
18 år 10 månader sedan #16840 av Refused
Svar från Refused i ämnet Asperger
Om du läser om Asperger på Nationalencyclopedin står följande. "Syndromet kallas ibland schizoidi hos barn" och "Det är vanligt med ytterligare psykiska problem i vuxen ålder. Ibland ges andra diagnoser inom vuxenpsykiatrin (inkl. borderline-personlighetsstörning, atypisk depression och schizofreniformt syndrom)"