Att kommunicera med fåglar

Mer
13 år 11 månader sedan #295896 av Nissegossen
Vi står nu inför prövningar som vi eller andra arter här på jorden aldrig tidigare stått inför!

Vi står och tvekar när det är bråttom, för att vi kunde få den blå planeten att fortsätta att vara en fristad för både människor och djur. Men tyvärr genom utrotning pga behovet av virke och annat ändamål för tex mat i fattiga överbefolkade delar av världen, samt att vi har skitat ned den jorden så att här är ett blivande helvete om vi nu inte har fått det här!

När skall vi, alla människor ta ett kollektivt beslut inom oss att minska ned på alla krav och leva på naturens villkor, för att få en uthållighet och för att alla arter skall finnas kvar?

Tänk här, globalt och agera lokalt och jag borde börja med mig själv!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 11 månader sedan #295912 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att kommunicera med fåglar
Funderar mycket på fåglarna som flyger omkring utanför vardagsrumsfönstret. Fåglarna verkar flyga omkring planlöst, men nä dem är nog mest ute efter mat eller förbättra boendet. Vi ska väl inte ha kontakt med fåglarna, annat än som åskådare? Vissa kan ju härma fåglarnas läten, och få svar men fåglarna upptäcker ganska snabbt om det är äkta eller inte.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 11 månader sedan #295919 av saara
Svar från saara i ämnet Att kommunicera med fåglar
Tycker det är roligt att härma vissa fåglars läten och se vad som händer. Inte är det många läten som jag kan härma.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 11 månader sedan #295920 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att kommunicera med fåglar
Jodå, speciellt ornitologer brukar kunna locka fram en del ur buskage och liknande, en del fåglar är liksom osynliga fastän dem hörs ganska livligt. Saara, brukar du kunna få fram ovanliga arter? Visst är det kul att ha ett samspel med naturen?

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 11 månader sedan #295934 av saara
Svar från saara i ämnet Att kommunicera med fåglar
Jag brukar kunna locka fram för mej ovanliga arter, läten. Då jag känner igen så få fåglar så är allt liksom nytt för mej. Och sen så tror jag att varje enskild fågel är unik på sitt sätt.
Brukar undra hur gammal en kråka kan bli, vet nån? Ibland hör man på dess kraxande att den är gammal. Ja, det är kul att ha ett samspel med naturen.
Jag tror att fåglarna kan komma med budskap till oss ibland. De vill säga oss nåt, åtminstone funkar det så för mej.
Mer
13 år 11 månader sedan #295959 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att kommunicera med fåglar
En gång var jag med på en fågelutflykt med en ornitolog på våren.
Det var en upplevelse.