hunger

Mer
13 år 11 månader sedan #300227 av Erica
Svar från Erica i ämnet hunger
Min hunger är verkligen märklig, jag tror jag har bantat sönder den. Först kan jag känna mej rätt nöjd fast det var rätt längesen jag åt, sen helt plötsligt kommer det en hungerattack det är som om magen skriker "jag måste ha mat exakt NU!" Det kommer liksom utan förvarning. Från att känna mig nöjd kan jag plötsligt bli extremt hungrig. När jag har en sån hungerattack så måste jag äta nåt, iaf en banan eller så.

Inte för att det här hör till ämnet, men det är också skumt, med "nr 1", det är precis samma sak, jag känner inte att jag behöver gå och sen helt plötsligt blir det akut, ingen förvarning alls liksom.

Vad jag kan minnas har det inte varit såhär innan, utan har kommit för några månader sedan.

är det bara jag som känner såhär?
Mer
13 år 11 månader sedan #300244 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet hunger
Jag äter mediciner som kan göra att man får mera aptit och mindre aptit, det slutar med att jag inte blir hungrig förrän jag är så yr av blodsockerfall att jag nästan svimmar, samtidigt som jag inte blir mätt förrän jag ätit så mycket att jag bara vill spy. Sen fuckar jag upp mig med att dricka massor med sockerfri läsk också... Det lär ska höga insulinet och då blir man ju typ hungrig? Idag har jag bara ätit en liten skål yhogurt och 5 Marianne-karameller, men druckit tre koppar kaffe och ett STORT glas Mountain Dew Free när jag tog medicinerna i morse.
Mer
13 år 11 månader sedan #300270 av islaa
Svar från islaa i ämnet hunger
det gäller att hålla blodsockret på en stabil nivå. sen jag började äta lchf/gi-inspirerat så har mitt sötsug och min kvällshunger försvunnit. käkade viktväktarna först men då var jag alltid hungrig på kvällarna.

jag ligger på mellan 600-1500 kcal om dagen.

fick ett tips av lack igår som hade varit hälsokostaffär och det var att äta crom (heter det så?) mot sötsug.
Mer
13 år 11 månader sedan #300314 av skord
Svar från skord i ämnet hunger
i ett genetiskt längre perspektiv så gick nog många av våra förmödrar & förfäder hungriga. jägar/samlar tiden.

på hösten kanske man delade lite lingon & blåbär med varann & några maskar.


om man tycker evolution stämmer så är det nog bra att va hungrig också.
Mer
13 år 11 månader sedan #300363 av joy
Svar från joy i ämnet hunger
Jag är fortfarande hungrig på kvällarna.
I går kväll steg jag upp och åt en hel smörgås polar bröd och en burk potatissallad medel stor sen var jag mätt.
Jag är jämt hungrig på kvällen. :rolleyes:
Mer
13 år 11 månader sedan #300366 av Melun
Svar från Melun i ämnet hunger
Det kan bli en vana att äta på kvällen. Vad man kan göra är att äta lågkalori mat då.
Man kan skala morotsstavar att ha på kvällen eller frukter som äpple, nektarin, apelsin, persika, jordgubbar m.m.
(Kanske inte banan, men det är bättre än inget)