Mördaren i Arizona

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 3 månader sedan #364690 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Mördaren i Arizona
Negativt tänkande, Traxerity! Du vill visa att du finns, men vi andra tänker inte ta din plats.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 3 månader sedan #364724 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet Mördaren i Arizona

Admin1 skrev: traxerity och matterik,

Eftersom ni tycker att det är fel på regeringen och samhällssystemet varför inte flytta utomlands och starta ett nytt liv där? Det finns ju massor av olika samhällssystem att välja på och dessutom så verkar ni ju inte sjuka direkt.


Precis. Kunde inte hålla med mer.
Mer
13 år 3 månader sedan #364730 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet Mördaren i Arizona

Traxerity skrev:

Jocke skrev: Ni säger ju att det maniska inte är ett större problem, utan det är när ni blir apatiska som problemet dyker upp. Även ni har väl neutrala tillstånd? (bipolaritet). ADHD är mer ett ilsket uttryckssätt, att de inte klarar att behärska sig.


ADHD är som autism nästan fast autism lär sig genom att lyssna på samma sak om och om igen.
ADHD barn lär sig inte så länge dom inte har någon fokus. Tänk dej att du försöker lära en gammal hund att sitta. det går inte.

Ilska är bara ett av problemen. Där finns dåligt minne. där finns dålig fokus. där finns också emotionell kyla även om man inte är det.
Så förståelse är en svår sak.


Jag har bipolär sjukdom och Asperger och de kan knappast beskrivas som "enkla".
Och nej, adhd är inte som autism. Människor med autismspektrumstörningar har inte bara att upprepa saker tillräckligt många gånger för att lära sig något. Jag är högfungerande och funkar mycket bra i sammanhang som jag är intresserad av. När det gäller andra saker så funkar det mindre bra, upprepning funkar inte. Jag har upprepat det i över 30 år och det har inte funkat rakt av såhär långt iaf.
Mer
13 år 3 månader sedan #364731 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet Takt och god ton
Det kanske tål att upprepas, eller sägas, att rent generellt så ingår man ett avtal när man blir medlem i ett sådant här forum att man avser att följa regler och iaktta netikett. Det gäller från samma stund som man accepterar en sites amvändarvillkor. Genom att stanna på siten innebär att man, även om användarvillkoren förändras, godkänner dessa. Alltså får man hålla sig till de regler som är uppsatta.

Yttrandefrihet är inte total, om man nu inte hänger på forum som Flashback. Och som sagt, det där med användarvillkor och netikett. Följ dem och sluta racka ner på andra.

Jag har sett sådant här kaos på andra forum men här har man hållit det mycket bra genom väldigt få personangrepp. Jag förstår, har aldrig förstått, vari värdet att göra just personangrepp ligger.
Mer
13 år 3 månader sedan #364828 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mördaren i Arizona
Viska har inga regler på grund av att det skulle kunna skapa paranoia och osämja. Det har dock mestadels fungerat ganska bra i drygt 7 år, men vi har haft problem med enstaka troll. Det är också några här, som blivit bannlysta på andra sajter t.ex Flashback, som avstänger folk som ägnar sig åt personangrepp. Här har ingen blivit avstängd ännu, men det är nog 5-6 stycken (män) som skulle kunnat bli avstängda faktiskt om jag skall vara ärlig.

Ett exempel om en medlem kör med personangrepp och annat, vilket gör att 1000 personer här mår dåligt och riskerar psykos, så är det bäst att stänga av personen, så alla får vila och lugna ned sig. Särskilt viktigt att göra så mot någon som inte har en psykossjukdom utan som är bara här för att skapa problem. En avstängning är då inget hot mot hans hälsa. Men det är klart att det är bra att undvika avstängningar om man kan, men inte till vilket pris som helst.
Mer
13 år 3 månader sedan #364829 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Takt och god ton

Judalon skrev: Det kanske tål att upprepas, eller sägas, att rent generellt så ingår man ett avtal när man blir medlem i ett sådant här forum att man avser att följa regler och iaktta netikett. Det gäller från samma stund som man accepterar en sites amvändarvillkor. Genom att stanna på siten innebär att man, även om användarvillkoren förändras, godkänner dessa. Alltså får man hålla sig till de regler som är uppsatta.

Yttrandefrihet är inte total, om man nu inte hänger på forum som Flashback. Och som sagt, det där med användarvillkor och netikett. Följ dem och sluta racka ner på andra.

Jag har sett sådant här kaos på andra forum men här har man hållit det mycket bra genom väldigt få personangrepp. Jag förstår, har aldrig förstått, vari värdet att göra just personangrepp ligger.


Jag läser aldrig igenom användarvillkoren. Personangrepp förekommer oftast för folk som vill känna sig mäktiga.
Där grupper går och sparkar på andra folk. SEDAN nekar vad dom har gjort för att sopa spåren under mattan.
Dom som nekar vad dom har gjort borde få en smäll på käften. Jag har erkännt att jag har gjort några personangrepp själv.