Vill veta varför man ska finnas.

Mer
13 år 3 månader sedan #369862 av saara
Vi kan tillsammans här på forumet försöka hjälpa dig att finna glädjen och lyckan , men det kan ta tid, då många andra av oss också har brist på livsglädje.
Mer
13 år 3 månader sedan #369866 av Traxerity
Så vad ger er glädje? går jag utomhus så allt jag kan tänka på är hur grym världen är till exempel mord rån fattiga familjer och allt annat. Statens lögner och kontroll över en som ett marsvin i en bur. sjuk värld vi lever i. Jag har för mycket sympati :/ kanske det som är problemet.
Mer
13 år 3 månader sedan #369867 av Traxerity

Geta skrev: Vänta tills du blir 40 år.....


Livet kommer vara likadant som nu som då.
Mer
13 år 3 månader sedan #369869 av saara
Försök skapa goda relationer till andra mänskor. Inte så lätt att förverkliga, men det lönar sig att jobba med den saken. Har man bara dåliga relationer känns livet meningslöst. Mänskan är inte skapad för att vara helt ensam. :kram
Mer
13 år 3 månader sedan #369871 av Traxerity
Det som är problemet. Jag har för det mesta låg empati men för hög sympati. Alltså jag känner deras lidande men har för mycket ångest för att göra något åt det. Så min ångest blockerar det mesta ur empatin kan man säga. jag är mycket empatisk men har för mycket ångest ivägen.
Eller är det tvärtom vet inte 8O
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 månader sedan #369872 av
Svar från i ämnet Vill veta varför man ska finnas.
Om man vill leva ska man arbeta, föröka sig och producera nya arbetare som förökar sig och arbetar osv utan högre ändamål.