Vill veta varför man ska finnas.

Mer
13 år 3 månader sedan #369873 av Traxerity
Vissa folk har nedsatt arbetsförmåga. jag är en av dem även om jag har försökt att arbeta. så jag har försökt iaf vilket är en bra sak.
ge det ett försök är bättre än inget. Men jag klarar inte av det. Jag har ångest emot social kontakt så min sociala förmåga är låg.
Mer
13 år 3 månader sedan #369874 av saara
Traxy, du borde hitta vänner som är friska , som inte ger dig ångest utan tvärtom får din ångest att minska. har du googlat på : Vad är livets mening? Jag var just och titta lite och det finns massor att läsa i ämnet om du orkar.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 månader sedan #369875 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vill veta varför man ska finnas.

Traxerity skrev:

saara skrev: Vi kan tillsammans här på forumet försöka hjälpa dig att finna glädjen och lyckan , men det kan ta tid, då många andra av oss också har brist på livsglädje.


Så vad ger er glädje? går jag utomhus så allt jag kan tänka på är hur grym världen är till exempel mord rån fattiga familjer och allt annat. Statens lögner och kontroll över en som ett marsvin i en bur. sjuk värld vi lever i. Jag har för mycket sympati :/ kanske det som är problemet.


jag känner glädje i att vara älskad av Herren, jag blir så glad ibland att jag utbrister i jubelsång till Jesus, åsså talar jag i tungor ibland :P

känner du dig inte älskad av Herren, traxxy? det är nåd och vi får del av den, även du sofia^^

och allt mörker ute i världen kan vi inte göra så mycket åt, traxxy. vi får möta onskan med kärlek, det var så Jesus lärde oss att leva.

kram G.
Mer
13 år 3 månader sedan #369877 av saara

Gäst skrev: Om man vill leva ska man arbeta, föröka sig och producera nya arbetare som förökar sig och arbetar osv utan högre ändamål.


Livet kan kännas mycket meningslöst om man bara lever i ett ekorrhjul. Alla ska inte föröka sig för alla är inte skapta för det.
Mer
13 år 3 månader sedan #369878 av Traxerity

saara skrev: Traxy, du borde hitta vänner som är friska , som inte ger dig ångest utan tvärtom får din ångest att minska. har du googlat på : Vad är livets mening? Jag var just och titta lite och det finns massor att läsa i ämnet om du orkar.


Friska folk du säga? friska folk... vilka är friska i min skola.... tjejer är horor där pratar bara om hur många killar dom har haft inuti sig.
Killarna bara mobbar andra folk... gör dom inte det så skryter dom om hur dom rånade en godiskiosk. Skit skola...
Ingen person är frisk... alla har någon sorts problem... jag gillar inte social kontakt heller.. får bara ångest av sociala kontakter genom öga till öga... så internet är bättre...

Mitt liv kommer säkert bli en ensamvarg som dricker sprit och får delirium tremenser. Det är ju ändå mitt arv av släkten att bli en alkis.
Mer
13 år 3 månader sedan #369879 av saara
jag tänkte just att du kan skaffa internetvänner som kan hjälpa dig. Med friska tänkte jag på såna som du inte behöver känna att du måste hjälpa utan såna som kan hjälpa dig istället. Du kan hitta mailvänner eller vänner på viska eller andra forum.