Media intresserad - Syssla med Media Produktion

Mer
12 år 6 månader sedan #435460 av Pe4r
Känns som jag nämner samma sak i alla trådar, men jag planerar flytta, bo i utkanten av Stockholm, Märsta.


Ska eventuellt med lite stöd från en vän som jobbar inom ABF komma igång med lite projekt där man kanske kan utnyttja ABF´s lokaler och utrustning.

Det jag tänkte göra är att syssla med media produktion, man bygger upp en hemsida som är bättre än min oviksper.se
och där skriver om sina projekt, bl.a. är jag intresserad av brandkåren, kanske kan besöka den lokala brandkåren i Märsta och fotografera och fördjupa mig i deras verksamhet och.

Sen sätter man ihop detta med bilder, text och kanske video, kanske några ljudinspelningar på hemsidan.


Sen kan man titta på andra områden, jag gick särskola en gång i tiden och det gick åt skogen, jag har stor erfarenhet av att hamna fel och behöva kämpa för att få stöd och hjälp, varför inte låta en del av sidan handla om min bakgrund, funktionshinder och det jag gått igenom.


Sen bygger man också upp ett stort bildarkiv där man man visa de bilder man
tagit så tror jag den sidan kan bli väldigt stor och fin och hela tiden utvecklas.


Vad tror ni om det?
Att som sjukpensionär ägna tiden åt egna projekt som man kan finna intresse för?
Mer
12 år 6 månader sedan #435463 av Fantasio
"Att som sjukpensionär ägna tiden åt egna projekt som man kan finna intresse för?"

Jag har all tid i världen att odla mina intressen, men det blir inte av. Jag skulle vilja sammanställa en skrift, jag har börjat, men det var ett bra tag sedan. Får slut på inspiration och idéer ganska fort. Sedan vill jag ha en riktig hemsida, inte bara en blogg med max 20 besökare om dagen. Där ska jag skriva om konspirationsteorier och den omilda behandling jag utsatts för av regimen. Är man regimmotståndare i tredje världen är det positivt, är man detsamma i Sverige är man en knäppgök.
Mer
12 år 6 månader sedan #435464 av Pe4r
Alltså är jag en knäppgök eller nått sånt. :idea:


Bra kan alltid bli bättre och jag kan på min hemsida var jag blivit utsatt för,
sedan skriva hur jag istället kunde bli behandlad.

Men som sagt, sjukpensionär hela livet och fri att göra nästan vad man vill.

Så länge man håller sig borta från Själevads Församling,
ugglorna som jobbar där och Parkskolan Övik så kan man leva ett helt fritt liv.
Mer
12 år 6 månader sedan #435553 av Admin1
Mitt förslag är att du startar ett CP-forum eller en CP-Portal. När du drivit den ett par år kan du ansöka om pengar hos Arvsfonden för sajtens kostnader och kanske lön till dig själv.
Mer
12 år 6 månader sedan #435556 av Pe4r
Kan vara en god idé men det blir inte mot cp, snarare om handikappade, för handikappade och om och för ensamma människor.
Mer
12 år 6 månader sedan #435562 av Isa-Alise
Vilken bra idé! :D :tummenupp