Uppdatering om mitt liv. OBS! Långt!

Mer
11 år 1 månad sedan #567019 av Evillynn
Ber om ursäkt Girl17 för att jag var kort mot dig.

Jag vet att Saari har det tungt just nu och känner att jag behöver ge henne en stor hyllning. Saari är en av av de underbaraste personer jag någonsin träffat. Hon är stark och givande. Hon är varm och varje ord hon säger menar hon. Hon har alltid funnits där för mig och jag hoppas att hon vet att jag alltid kommer finnas där för henne. Hon är klokare än klokast och har en mognad som är beundransvärd. Hon har alltid hjälpt mig då jag behövt stöd och hon märker fort hur jag egentligen mår. Hon peppar mig och försäkrar mig om att allt kommer bli bra och hon menar det, oftast har hon rätt. Jag vet att hon skulle finnas där kl 4 på morgonen. Det sista jag vill är att skada henne på något sätt. Märker jag att hon egentligen inte klarar något så trycker jag självklart inte på.
Mer
11 år 1 månad sedan #567068 av Admin1
Starkt av dig Evillynn att börja studera och jag önskar dig all lycka med studierna. Med tanke på att du studerar deltid och har mått dåligt periodvist, så skulle jag försöka få studera på aktivitetsersättning. Kanske kunde du skaffa ett personligt Ombud som kunde hjälpa dig att få detta.
Mer
11 år 1 månad sedan #567079 av Evillynn
Admin:

Min kontaktperson på psykiatrin har pratat med FK åt mig. De har gått med på att betala de första 3-4 månaderna av mina studier och sen får vi se vad som händer.
Mer
11 år 1 månad sedan #567134 av krokus
Evillynn,
Om kursen är på 50% får du väl bara halvt studiemedel från CSN? På andra halvan borde du kunna få aktivitetsersättning (om du är under 30 år) från FK. Jag menar alltså efter dessa 3-4 månader.
Mer
11 år 1 månad sedan #567144 av Evillynn
Min ersättning går ut i Januari och efter det blir det plugg på heltid så då är jag inte berättigad till mer ersättning.
Mer
11 år 1 månad sedan #567146 av krokus
Ok.
Hoppas att det går bra för dig! :D