jag mår inte så bra egentligen

Mer
10 år 10 månader sedan #591892 av Admin1
trance,

Det du beskriver i första postningen låter faktiskt på tidiga symptom på psykos. Det här med dåligt närminne och en del paranoida idéer tyder på det. Sedan verkar du också ha dissociativa symptom med overklighetskänslor. Det du kan göra för att förebygga psykos är att minska på stress samt äta omega-3 via omega-3 kapslar eller genom att äta sill eller lax 4-5 gånger per vecka.
Mer
10 år 10 månader sedan #591896 av Geta
Är det karp eller stör som man äter där du bor, trance?
  • trance
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 10 månader sedan #591926 av trance
Svar från trance i ämnet jag mår inte så bra egentligen
admin, men jag har haft såna här symptom hela livet till och från och aldrig blivit psykotisk... fast jag åt sill igår. känner mig lite bättre idag, det kanske är därför?

geta, jag tror de äter både och här.
Mer
10 år 10 månader sedan #592030 av Admin1
Nu minns jag plötsligt att du har borderline och då kan man ha gränspsykotiska symptom och särskilt vid stress. Ibland kan de gränspsykotiska symptomen övergå i kortvariga stressutlösta psykoser. Borderline kallades förr gränspsykotisk personlighetsstörning. Med den bakgrunden är inte dina problem så allvarliga.

Du kanske skulle försöka lära dig avslappning, så att du kan minska på stressen som du utsätts för. Du kanske också skulle försöka skaffa dig en mentor i landet, så att du lättare kommer in i systemet där.
Mer
10 år 10 månader sedan #592031 av Geta
trance,

Sedan har du någon sorts vanföreställning om att du är hatad på Viska. Du skriver om det gång på gång.
Mer
10 år 10 månader sedan #592105 av malin71
Åh, käre vän... :hjärta

Jag hoppas att du vet att jag finns här för dig, vännen..? Vi syns på FB så chattar vi en stund där.

Tycker som vissa andra här att minska på stressen först och främst. Att byta miljö så här som du har gjort, skapar ju en hel del stress och oro från början - finns det någon plats du kan ta dig till där det är lugnt och vackert?

Hörs snart! :hjärta :hjärta :hjärta