Hur ser Eran hierarki ut?

Mer
10 år 9 månader sedan #594185 av Utomjordingen
Min kvinna börjar mer och mer inse att det finns utomjordingar efter alla våra debatter och mina bevis på att dom finns. Så nu börjar hon se mer så att utomjordingar är onda ande makter som måste bekämpas. Typ, Jesus VS. Alien!

Mer
10 år 9 månader sedan #594186 av Ready
Svar från Ready i ämnet Hur ser Eran hierarki ut?
Jag har ingen hierarki. Tycker inte om att rangordna det som är viktigt för mig.
Mer
10 år 9 månader sedan #594193 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ser Eran hierarki ut?
Jag vet inte heller vad som är min hierarki. Har funderat på det men kan inte komma på något.
Mer
10 år 9 månader sedan #594204 av Jesus/magnus
vi som är på Jorden, är ursprungligen komna från annan plats, & då som utomjordingar.

hierarkin?

1. de fyra variationerna på världsreligionerna, i himlen? med Jesus, som länkar samman dem. altså Guds familjen.

2. teokrati, med den "friaviljan' inkluderad.

3. universums världsalt, och att rädda hela den, altså skapelsen.

4. familjen, omgivningen, släkt och vänner osv.

5. Gud Jesus Kristus, är central, och vår kontakt med himlen.

b. nystarten för vår existens, vilket Jesus kommer berätta om, då han anländer.

7. människorna, och hur Jesus menat för altet, alla individer, personligheter och andar och andemakter osv.

8. hoppets ljus, som lyser upp vår tillvaro, då i bönen. brödrer och systrar! samlas och bedj, då ni samlas?

Issa Jesus, Krishna,
Jesuiten magnus.

John 8:31-32.
Mer
10 år 9 månader sedan #594852 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Hur ser Eran hierarki ut?
Jag har nog alltid trott på en hierarki som ser ut något så här:

1. Gud
2. Döda människor, djur, utomjordingar mm.
3. Änglar
4. Människor
5. Djur
6. Växter, insekter mm.

Lagret av änglar mellan levande och döda, ser till att vi som lever får leva ifred.

Det är inte bättre att vara längre upp i hierarkin! Djur är beroende av vår välvilja och intresse att sköta miljön.

Sedan har jag en helt egen modell för hurdan Gud är, och den är lite komplicerad. Enligt den består Gud av 7 andar, som finns som enskilda personer, också 7 st till antalet. Jesus är den ende av de 7 som jag är säker på. Satan är en av de andra, men vem han är/var i verkligheten, har jag inte listat ut ännu. Som kristen, är det inte så intressant. Gud består för mig av 3 andar: Fadern, Sonen och Den Helige Ande. De andra 4 andarna behöver jag inte hylla. Men, andra religioner gör det och i olika kombinationer av de 7 andarna. Ju fler bitar av Gud man har, desto starkare Gud och mindre fri vilja till individen... Ingen har alla 7 bitarna. De behövdes bara till att skapa universum. Jag ser Guds 7 andar som 7 "hörn" i universum. För mig är alltså inte universum centralstyrt, utan universum tar slut på 7 ställen där dessa 7 personer finns. Inget centrum finns.

Det finns utomjordingar som inte hört talas om Gud. Kanske finns det fler universum där Gud inte är så viktig, som Han är här. Det kan förklara varför en del människor inte kan acceptera en hierarki som min. De hör då till någon annan andlig herre än de 7 jag försökt identifiera.

Oavsett vilken andlig herre man tillhör, så står vi alla i kö för att dö. Inte i samma kö, för vi tillhör olika delar av Gud. De kristna tillhör en kö, som ska leda till himlen. Det tror jag. Vart andra köer leder till, vet jag inte.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
10 år 9 månader sedan #594854 av Utomjordingen
Hm... intressant hierarki du har Inwatto. Tror väl att jag förstår på ett sätt - tack för ditt svar! Ska grubbla mer om det.