Foliehatt

Mer
10 år 9 månader sedan #596883 av schizo
Svar från schizo i ämnet Foliehatt

Geta skrev: Jag är nöjd med som jag har det ekonomiskt idag. Jag behöver inte mera. Om det finns miljardärer- det struntar jag i.
Jag önskar ingen planekonomi. Under kommunismen besökte jag både Sovjet och Rumänien. Det enda som fanns att köpa att läsa där var propaganda. Att inbilla oss att vi har det så dåligt, för att framkalla en revolution vill inte jag vara med om.


En annan anledning att lämna Viska. Hur man än formulerar en vettig kritik, som ibland är mildare än den som framförs på Svenska Dagbladets ekonomisidor av dess egna kolumnister, kanske inte kommunismens högborg i Sverige precis, så får man en spann ovederhäftig kritik av Geta och andra som alltid tycker att allt är toppen så länge man inte kritiserar det som allt fler ser som det största problemet med verkligheten just nu. Ekonomin.

Alltså inte problemet att Geta ska få sin skönhetssömn varje natt. En person som i alla sammanhang inte verkar ha eller ha haft några problem på länge men ändå förnumstigt ger råd åt alla ständigt.

Good Bye och lycka till med forumet!
Mer
10 år 9 månader sedan #596885 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Foliehatt
Du verkar kräva att få medhåll hela tiden, schizo. I och för sig är man kritikkänslig vid schizofreni, men då menar nog man mest personangrepp. Om alla bara höll med vad folk skriver här så skulle nog det bli klagomål på lismande och mjäkighet, som gjorde forumet tråkigt. Om man bara vill få medhåll så skall man nog undvika forum.
Mer
10 år 9 månader sedan #596891 av Ready
Svar från Ready i ämnet Foliehatt

Geta skrev: Jag är nöjd med som jag har det ekonomiskt idag. Jag behöver inte mera. Om det finns miljardärer- det struntar jag i.
Jag önskar ingen planekonomi. Under kommunismen besökte jag både Sovjet och Rumänien. Det enda som fanns att köpa att läsa där var propaganda. Att inbilla oss att vi har det så dåligt, för att framkalla en revolution vill inte jag vara med om.


Men man kan väl inte bara se till sig själv. Det är inte alla som har en väl tilltagen sjukersättning.
Mer
10 år 9 månader sedan #596897 av Geta
Svar från Geta i ämnet Foliehatt
Jag har inte en väl tilltagen sjukersättning. Det är flera här som har högre sjukersättning än vad jag har.

Det jag menar är att vi har det jämförelsevis bra i Sverige. Vi kunde ha det mycket värre om den ekonomiska krisen djupnade.
Mer
10 år 9 månader sedan #597065 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Foliehatt
Ja, vi har det enkelt och bra i Sverige jämfört med t.ex USA, där det är tufft att få schizofreni. Vi kan få alla läkemedel nästan gratis och vi slipper jaga efter en psykiater som kan något om schizofreni. Det är mycket lättare också att få bra bostad i Sverige och att få sjukersättning. Det amerikanska systemet kan vara väldigt stressande.
Mer
10 år 9 månader sedan #597086 av Geta
Svar från Geta i ämnet Foliehatt
Det konstiga är att det anses som onormalt i Sverige att inte ha råd med sommarstuga?