Foliehatt

Mer
10 år 9 månader sedan #596791 av schizo
Foliehatt skapades av schizo
Foliehatt den enda hatt som är lämplig!

Vi blir (utan att bli påtvingade någon åsikt) tvingade utan att vi kan undvika det, den roll som utan att vi kan undvika den påtvingas oss av verkligheten ( konsperationsteoretiker eller inte) den roll som vi inte kan undandra oss, verkligheten överträffar dikten. Med råge!!

Foliehatten är ingen illusionskapare, verkligheten är värre än våra värsta mardrömmar.

Vi är verkligen blåsta sedan vi köpt vår första 5-öres kola ( alternativt de godsaker som var realiteter just när Ni var små) Att inse att demokrati just är en illusion är en grannlaga uppgift för vem som helst.Att krossa den illusionen kräver ett psyke av stål.
När alla illusioner är knäckta blir uppgiften om demokratin den värsta och den största och den mest genomgripande och svårsmälta. Trots att den bevisats om och om igen att vara falsk!!

Miljardärerna blir allt rikare och världen ägs av en minoritet av mänskligheten. Utan annan rätt än Börsens! Vilken förlitar sig på ryktesspridning och förhoppningar om oändlig tillväxt på en jord med ändliga resurser.

... e=youtu.be


När ska majoriteten av mänskligheten ta tillbaka den demokrati som beviserligen tillhör dom!!!

När illusionen om att vem som helst kan bli rik faller är den absoluta illusionen krossad och allt kan bli sant eller bli totalt bevisad som osanning!!!!!!
Mer
10 år 9 månader sedan #596801 av schizo
Svar från schizo i ämnet Foliehatt
Hur menar du att demokratin praktiseras i verkligheten förutom att vi får rösta var fjärde år? Det exempel jag gav på hur makt och pengar koncentreras beror ju inte på någon foliehattskonspiration utan är en högst levande verklighet som accellererar hela tiden pga börs och makt genom kapital oavsett hur vi ser på verkligheten och den rådande politiska majoriteten som i sig vill öka privatiseringen, d v s den pågående utvecklingen.
Mer
10 år 9 månader sedan #596804 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Foliehatt
Vi kanske skulle tänka, vem är världshärskare idag?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #596812 av Geta
Svar från Geta i ämnet Foliehatt
Jag är nöjd med som jag har det ekonomiskt idag. Jag behöver inte mera. Om det finns miljardärer- det struntar jag i.
Jag önskar ingen planekonomi. Under kommunismen besökte jag både Sovjet och Rumänien. Det enda som fanns att köpa att läsa där var propaganda. Att inbilla oss att vi har det så dåligt, för att framkalla en revolution vill inte jag vara med om.
Mer
10 år 9 månader sedan #596813 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Foliehatt
Just det som schizo nämner att ekonomin bedrivs som om vi hade oändliga resurser på planeten, är ju mmt dåligt med tanke på "vår" omfattande miljöförstöring... bara en tanke.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
10 år 9 månader sedan #596861 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Foliehatt
Om vi vill leva mer sparsamt och minska miljöeffekterna, så kan vi ju alla ändra vår livsföring så den blir mer miljövänlig, som t.ex jag gör. Att tvinga folk att ändra livsföring är ju egentligen inte demokratiskt om de inte vill det själva.