Nytt hem!

Mer
10 år 1 månad sedan #657517 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nytt hem!
Den här tjejen rekommenderar tekniska prylar i Göteborgsposten nästan varje dag:
blogg.gp.se/teknik/2014/04/14/mo ... halsokoll/
Mer
10 år 1 månad sedan #657518 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Nytt hem!
:?:
Mer
10 år 1 månad sedan #657519 av björk
Svar från björk i ämnet Nytt hem!
geta;jag fick denna cd;n ida http://excellentmusic.files.wordpress.com/2010/11/lita-ford-stiletto-1990.jpg?w=614


nästa vecka ska ja få denna


sen denna
Mer
9 år 9 månader sedan #681771 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Nytt hem!
Jag har varit mycket för prylar/möbler när det gäller ergonomi. Jag hatar tillexempel små skrivbord (även små telefoner/mobiler gillar jag inte). Därför har jag 2 stycken rätt stora skrivbord med flera hurtsar och stort skrivbordsstol. Jag vill kunna sätta upp fötterna på skrivbordet, bre ut mig och ha flera datorer på samtidigt på skrivbordet. Men det kanske säger vem jag egentligen är - att jag tillexempel inte är en så schysst man?

Därför att...

Hursomhelst, nu fick jag lära mig nya saker om ergonomi. Mycket intressant läsning från fakta tidningen "Allt Om Vetenskap":

"Tillfället gör tjuven, brukar man säga. Nu visar en grupp amerikanska forskare att det lika gärna kunde heta: utrymme gör tjuven.

När de placerades testpersoner i miljöer där de tvingades vara yviga i sina rörelser, som bakom ett stort skrivbord eller i framsätet på en gigantisk stadsjeep, betedde de sig mer oärligt än testpersoner som påtvingats ett mer begränsat rörelseutrymme. Slutsatsen var att de stora kroppsrörelserna gav en känsla av makt som i sin tur ökade risken för oärligt beteende. Att människor kör med öppna och stora kroppsrörelser är inget nytt, ta klassikern med bredbenta killar som breder ut sig över sätet på bussar och tunnelbana, men att den fysiska miljön kan tvinga på folk rörelsemönster som gör dom oärliga är mindre studerat...

Hoppar över till...

”Testpersoner som placerades bakom stora skrivbord fuskade 3 till 4 gånger så ofta på ett prov som de som fick sitta och trycka i ett trångt arbetsbås. När testpersoner placerades i en körsimulator körde de som satt i ett stort bilsäte mer vårdslöst än de som satt i ett mindre och stod för 3 gånger så många smitningsolyckor… .”

”Allt Om Vetenskap”



"Jag talar alltid sanning även när jag ljuger."

"Tony Montana"
Mer
9 år 9 månader sedan #681841 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Nytt hem!
Annars, har Ni bra bilder/förslag på skrivbord + stol som är rejälla? Visa gärna! Tänkte att jag kanske skulle ha nytt i framtiden.
Mer
9 år 9 månader sedan #681862 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Nytt hem!
Nä, jag tror på smarta skrivbord är den nya trenden som på bilderna men synd att det är så dyrt bara:

[youtube]FiOAAk47DgQ[/youtube]



[youtube]x5fQJOKgNsE[/youtube] [youtube]6NMfK6Z9wSE[/youtube]