Nytt hem!

Mer
9 år 8 månader sedan #682680 av sonan
Svar från sonan i ämnet Nytt hem!

Utomjordingen skrev: "Tillfället gör tjuven, brukar man säga. Nu visar en grupp amerikanska forskare att det lika gärna kunde heta: utrymme gör tjuven.

När de placerades testpersoner i miljöer där de tvingades vara yviga i sina rörelser, som bakom ett stort skrivbord eller i framsätet på en gigantisk stadsjeep, betedde de sig mer oärligt än testpersoner som påtvingats ett mer begränsat rörelseutrymme. Slutsatsen var att de stora kroppsrörelserna gav en känsla av makt som i sin tur ökade risken för oärligt beteende. Att människor kör med öppna och stora kroppsrörelser är inget nytt, ta klassikern med bredbenta killar som breder ut sig över sätet på bussar och tunnelbana, men att den fysiska miljön kan tvinga på folk rörelsemönster som gör dom oärliga är mindre studerat...

Hoppar över till...

”Testpersoner som placerades bakom stora skrivbord fuskade 3 till 4 gånger så ofta på ett prov som de som fick sitta och trycka i ett trångt arbetsbås. När testpersoner placerades i en körsimulator körde de som satt i ett stort bilsäte mer vårdslöst än de som satt i ett mindre och stod för 3 gånger så många smitningsolyckor… .”

”Allt Om Vetenskap”



"Jag talar alltid sanning även när jag ljuger."

"Tony Montana"


Ifall forskarna inte ens vet själva vad detta har för betydelse så beror det på att dom också tar sig vatten över huvudet ( d.v.s. fantiserar ihop ett extra utrymme ).

Ifall en människa har det lagom litet, då kan detta uppfattas som att det går att kontrollera och då uppstår inga problem, men när ytan blir för stor så förlorar man kontrollen och istället för att tillåta sig själv att förlora kontrollen ( vilket ju vore att hitta sig själv, fast man ju egentligen ej finns ), vad gäller det okontrollerbara så väljer hjärnan istället att fantisera ihop det extra utrymmet, och det extra utrymmet gör det alltså ännu svårare att behålla sin skenbara kontroll.
Mer
9 år 8 månader sedan #683767 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Nytt hem!
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 3 månader sedan #716915 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Nytt hem!

Hur kan man gömma sladdarna på ett bra sätt?

Skicka ström utan kabel lär väl inte komma den närmaste tiden som standard eller? Typ, trådlöst allting?! Tekniken finns ju så man kan omvandla elen till typ mikrovågor som sedan omvandlas åter till el.

Som sagt, min kvinna är less på att städa bland sladdar. Så här har jag fast ännu värre, det ser väl tråkigt ut:


Om cirka 3 år så kommer man kunna ladda batterier på 30 sekunder. Äntligen säger jag - för hur jobbigt/frustrerad är det att ladda prylar jämt och ständigt.

:klappa

:arrow: www.store-dot.com/# ! :arrow:
Mer
9 år 3 månader sedan #717138 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nytt hem!
Om man måste ladda om mobilen ständigt, så kan batteriet behöva bytas ut.
Mer
9 år 3 månader sedan #717173 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Nytt hem!
Ja, men så gjorde detta - köpte ett nytt mobilbatteri och tyckte att det blev inte så mycket bättre i alla fall.

Hursomhelst, jag tänker nu på vanliga uppladdningsbara batterier som har AA och AAA (Ni-MH och Ni-Cd) kan ju faktiskt ta timmar innan batterierna är fulladdade. Hursomhelst, tycker att det var på tiden att dom gjorde någonting åt detta med att ladda batterier snabbare. Annars, visste jag att det fanns teknik redan i början av 2000-talet - batterier som varar länge men som allmänheten inte fick ha tillgång till. Ville bara säga det!

Har en sådan här batteriladdare som är typ 5 år gammal:

Mer
9 år 3 månader sedan #717304 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nytt hem!
Min mobil är nästan 15 år gammal och nu kan man inte beställa nya batterier i Sverige. Jag tänker skära upp batteriet och byta ut de 3 återladdningsbara AA batterierna och sedan tejpa igen det igen. Jag får då ett nytt batteri, som jag är säker på att det fungerar.