borderline?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32573 av
borderline? skapades av
vad kan det vara för fel på mig, jag har aldrig känt att jag haft någon personlighet, inget eget "själv/jag" kan detta vara borderline?? jag har aldrig lärt mig av tidigare erfarenheter osv.plus att jag aldrig har kunnat bestämma mig för någonting och aldrig vetat vad jag vill. väldigt oorganiserad/ostrukturerad och haft svårt att koncentrera mig.¨
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32600 av
Svar från i ämnet borderline?
>PSR, och andra som vet
plus att jag har tvångstankar, tex att jag får panik och tänker att jag måste skada någon, plus att jag är rädd för att vara ensam, vet liksom inte vad jag kommer att göra, typ rädd för mig själv. rädd för att det ska komma någon och skada mig mm. får panik när jag sitter i stora lokaler med mycket folk, kan liksom inte hantera mig själv och får tvångstankar på att jaf tex ska ställa mig upp och skrika....kan detta vara tecken på borderline också??
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32602 av
Svar från i ämnet borderline?
plus att jag får panikångestattacker, kan inte andas och tror att jag ska dö, hjärtklappning , massor med tankar och kan inte hålla isär verklighteten med tankarna. inbillar mig att saker har hänt och tror sedan på det. kan liksom inte sortera i mina tankar på vad som verkligen har hänt eller inte...detta gör att jag inte kan leva i verkligheten för att ajg inte vet vad som är sant eller inte...
Mer
18 år 3 månader sedan #32616 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet borderline?
Har du sökt hjälp för dina besvär? Låter som om du borde få någon form av terapi för att hjälpa dig med dina symtom...
Mer
18 år 3 månader sedan #32620 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet borderline?
Borderline kallas också för emotionellt instabil personlighetsstörning dvs det syftar på de humörsvängningar eller känsloutbrott som kan förekomma. Det finns en svensk sajt <!-- w --> www.borderline.nu <!-- w --> som har ett forum samt information om borderline. Där kan man läsa kriterierna för diagnos av borderline:
www.borderline.nu/nuke/modules.p ... icle&sid=3

Jag gissar själv på att du inte har borderline, men kolla i genom kriterierna som finns i länken ovan.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32645 av
Svar från i ämnet borderline?
&gt;PSR vad menar du med adaption och moget försvar??
bör även tilläggas att jag aldrig kunnat identifiera mig med någon alls i min omgivning, inte ens nån av mina föräldrar eller syskon, alltid levt lite "utanför" i min egen värld på något vis...