borderline?

  • Gasmask
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33153 av Gasmask
Svar från Gasmask i ämnet borderline?
Borderline ter sej väldigt likt tonårings tjejer men 3600 gånger värre har jag hört!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33159 av
Svar från i ämnet borderline?
hej igen...
det var jag sóm skrev de tidigare inläggen om borderline och undrade ifall det kan vara det som jag lider av...har som sagt var aldrig känt att jag passar in någonstans. detta har för mig aldrig varit något direkt problem, fram tills dess att jag fick en psykos och kunde se mitt liv ur en annan synvinkel. jag kunde liksom se tillbaka på mitt liv och se att jag aldrig hört hemma någonstans. Jag har alltid kännt mig bättre än andra, svårt att förklara, men liksom sett ner på människor i min omgivning. alltid sagt sista ordet, och haft ett hett tenperament. jag har inte själv sett mig som det minsta jobbig eller annorlunda,men kan numera se mig som väldigt impulsiv och utåtagerande. jag har haft det ganska lätt i skolan, haft höga krav på mig själv. men aldrig riktigt nått högst, eller vad man ska säga. nu klarar jag inte av någonting längre, utan har helt enkelt kört fast och vågar typ inte ens gå utanför dörren. tvivlar på att mina vänner verkligen är mina vänner, känns som om allting bara varit en lögn, hela mitt liv har varit en lögn, och allting bara varit uppgjort.
hoppas "gäst" och någon mer vill ge sin syn på detta....
mår väldigt dåligt. känns som man befinner sig i ett hamsterhjul och inte kommer ut...panikkänslor...jobbigt som bara den...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33195 av
Svar från i ämnet borderline?
Hej igen.

Jag skulle inte saga att det ar typiska borderlineproblem. (Men de motsager inte den diagnosen heller).

En narcissistisk personlighet (som inte behover vara grandios, den kan ocksa vara att man ser sig sjalv som ett offer) kan stalla till problem om man ar van vid att se sig sjalv som speciell och duktig och rakar hamna i en situation dar man ser sig sjalv som dalig...om man ar duktig i skolan och tvingas ut pa en arbetsmarknad dar man ar mindre bra, t.ex. Att kanna sig, och kanske faktiskt vara, lite speciell kan ocksa, speciellt i skolmiljo, leda till att man blir en "under achiever"...vilket i sin tur kan satta en i en situation dar man inte har fantastiska eller ens bra mojligheter men en enorm potential. Vilket frustrerar enormt och i sin tur leder till angest. Vilket kan forhindra en att forsoka...och att isolera sig...

Det har ar mest babblande...det ar svart att veta specifikt var problemet ligger