Uppdatering från Erica

Mer
9 år 1 vecka sedan #738373 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Uppdatering från Erica
Jag tror att du kan komma igen, men du får ge det tid. Allt går inte så fort som man vill.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738379 av Erica
Svar från Erica i ämnet Uppdatering från Erica
OK, tack, Isa-Alise!
Mer
9 år 1 vecka sedan #738380 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Uppdatering från Erica
Hej Erica, kul att se dig här igen! Nä, det är nog som du säger, den man var förr kommer nog aldrig tillbaka. Men man kan bli friskare, precis som admin brukar säga, att med åldern brukar symptomen bli mindre. Jag åkte på liknande sak när jag slutade med antipsykosmediciner, det tog 10 månader innan jag blev sjuk igen. Nu vet jag att jag behöver medicin. Men jag har en relativt låg dos och det är jag glad över. Kanske t.o.m. kommer kunna sänka lite till framöver. Men jag kommer nog aldrig sluta med dessa mediciner. Det är inte värt risken för psykos och råka riktigt illa ut. Ibland så tänker jag att jag är frisk, och tänker att jag inte har rätt till sjukersättning, men sen kommer jag på vad jag har varit med om, och då förstår jag oftast att jag har rätt till den hjälp jag kan få.

Önskar dig alla lycka!

/z

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 1 vecka sedan #738382 av Erica
Svar från Erica i ämnet Uppdatering från Erica
Ja, du har nog rätt i det du skriver, zoidar!
Mer
9 år 1 vecka sedan #738403 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Uppdatering från Erica

Isa-Alise skrev: Jag tror att du kan komma igen, men du får ge det tid. Allt går inte så fort som man vill.



Jag tror också tiden är en viktig faktor, tålamod...
:kram
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
9 år 1 vecka sedan #738408 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Uppdatering från Erica
Hej, Erica!
Glad att se dig igen!
Det låter som du haft och har det jobbigt.
Känner du att du vill bli sjukskriven så har du all rätt på din sida, tycker jag.
Förstår att du inte vill annat just nu...

Ta hand om dig! :hjärta

/F.