6 månader till hemlösheten?

Mer
18 år 2 månader sedan #34758 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet 6 månader till hemlösheten?
Jag har sökt lägenheter på boplats göteborg i nästan ett år och jag har inte ens varit i närheten av att få en......
Mer
18 år 2 månader sedan #34763 av Undrande
De kommunala värdarna borde inte välja bort dig?
Mer
18 år 2 månader sedan #34767 av Isa-Alise
Finns det något område med mycket lediga lägenheter... i utkankten kanske... det kan bli bättre chans att få lägenhet om du väljer ett område som inte är lika eftertraktat....

Har du några möjligheter att få hjälp att köpa en bostadsrätt? Kanske föräldrar som kan ställa upp som borgenärer... en del bostadsrätter kan vara billiga i ytterområdena... men då behöver du vara säker på att du vill bo just där ett tag...
Mer
18 år 2 månader sedan #34769 av jennynen
Abzu!

Jag bor i Göteborg och vet vad du pratar om. Min inkomst är inget att skryta med eftersom jag är student. Vi är inte så heta på bostadsmarknaden om man säger så. Under de snart fem år jag har bott här har jag flyttat fem gånger. Mest har jag bott i andrahand eller också har jag bott i större lägenheter med flera kompisar. Inget är egentligen bra. Det är så otroligt psykiskt påfrestande att inte ha en trygg bostads-situation. Det ständiga stressmomentet av att kontraktet snart går ut och att man måste söka igen. Boplats är ingenting jag skulle rekomendera. Där har jag inte fått ett enda svar på fem år. När min sambos mamma sökte en lägenhet bara för att se om hon kunde ta den och ge den till oss fick hon gå och titta på två lägenheter inom en vecka. De går alltså helt och hållet på inkomst. Då är det bättre att sikta på ett andrahandskontrakt eller att ringa hyresvärdarna själv. Jag fick det enda första handskontrakt jag haft när jag ringde till NewSec ute på Hisingen. Då fick jag en fyra som jag sen delade med kompisar. Så testa det, att ringa till hyresvärdar ute i förorten. Där kan man få napp. Sen kan man kolla GP:s annonssidor efter folk som vill hyra ut i andrahand.

Lycka till!
Mer
18 år 2 månader sedan #34770 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet 6 månader till hemlösheten?
Nej jag har ingen möjlighet att hitta en bostadsrätt tyvärr.

Just nu känns det rätt hopplöst att hitta lägenhet på egen hand. Jag orkar inte bli inneboende hos någon främmande person eller så.
  • konstig
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34773 av konstig
Svar från konstig i ämnet 6 månader till hemlösheten?

Abzu skrev: Just nu känns det rätt hopplöst att hitta lägenhet på egen hand. Jag orkar inte bli inneboende hos någon främmande person eller så.


Nej med egen lång erfarenhet av detta problem som blivit ett konstant moment 22 som jag nästan blivit "van vid 8O 8O 8O


det är verkligen ingen höjdare att vara inneboende som dåligt mående person man förväntas oftast vara av ngn anledning mer eller mindre sällskapsdam-kolla verkligen stämningen" fundera träffa flera innan ni blir inneboende...
egen ingångsboende kan vara helt ok faktiskt....tjaa man har iaf gått en flera års lång utbildning i etnologi eller vad man kan kalla detta...

önskar dig trådspinnaren :) Abzu lycka till ........
om du hatr sådan möjl att dela boende med kompisar låter ju det allra bäst